Gå til innhold

Leggetid og innetid for 11-12 åringer


Gjest robban

Anbefalte innlegg

Gjest robban

Vi har en gutt på 11 år (12 i oktober) og har en del diskusjoner med han vedr. leggetid og når han skal komme hjem om kvelden.

Nå må han legge seg kl. 21.00 og være hjemme senest kl. 20.00 - 20.30, på hverdager. I helgene får han være oppe til ca. 22.00 og inne til ca. 21.00.

Hvilke regler har andre ?

Når mener dere det er greit at barn på hans alder kan dra til byen (Oslo) med kamerater for f.eks. for å handle klær (på dagtid) ?

Noen som har tips/erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 12 nylig fylte 12 åring har omtrent de samme grensene som deres.

Hverdager: Inne innen 20.30 og i seng til 21.30

Helger: inne innen 21.00 (får kun lov til å være i byggelaget el. hos venninner), og leggetider mellom 22.30-23.00.

Når det gjelder å reise til Oslo alene med kamerater, er det vel litt forskjell på "typen" og hvor mye man stoler på ungene. Men uannsett har min 12 åring ingenting i Oslo å gjøre før hun er fylt hvertfall 15 år, og da blir det kun på dagtid (shopping).

Mulig jeg er streng, men heller grenser og litt for streng enn slepphendt og blåøyd !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 12-åring måtte være hjemme ca. kl. 21.15 på hverdagen, mens i helgen og ferien ca. kl. 22.30.

Når jeg gikk på ungdomskolen (går i 2.gym) fikk jeg 20 kr. av foreldrene mine til kantinemat på skolen. Dett holdt til at jeg kunne kjøpe pizza eller vaffel 2 ganger i uka. Men det hendte ofte at jeg gikk i kiosken og kjøpte bollepose eller godteri isteden. Det gjorde vell nesten aldri. Så gi ikke ungen din mer en 20-30 kr i uka. Han kommer sikkert til å gå i kiosken for pengene han får uansett, så ikke gi han mer. Det er heller ikke kult å gå i kantina, så det er ikke noe argumet. På skolen min hadde over halvparten med seg matpakke.

Alle som skal begynne på ungdomskolen tror at alle gjør ditt og datt, og at man må være så kul hele tiden. At det er teit å ha med seg matpakke osv. Men det er det faktisk ikke.......gi han 20 kr i uka, og be han godta det!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...