Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Folk må få ha sin meninger her uten at de blir til hakke høner🐓 

Endret av Musikk
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (På 11.6.2026 den 12.57):

Saken gikk delvis for lukkede dører, så du kan ikke forvente at det legges ut mer enn det som står i media. Det vil dessuten bli slettet hvis noen kommer med detaljerte personopplysninger om en avdød mindreårig her.

Her er en av de få artiklene (en kommentar, den uttrykker altså synspunktene til en enkeltperson) som er litt nyansert og som ikke ligger bak betalingsmur i Stavanger Aftenblad: https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/vr64JL/eit-saarbart-liv   Den er fra FØR dommen falt. 

Vet ikke hva du egentlig mener, men det er nok ingen som vil legge ut CV her. Det går an å diskutere og være uenige uten å gå over til persondebatt. Det er ikke helt unaturlig å nevne utdannelse og erfaring i denne sammenheng, uten at det er hovedpoenget.  

Rettssaken handler om hvorvidt skolen/kommunen gjorde det den er pålagt, ikke om hvor vellykket det var. Alle er enige om at utfallet var tragisk. Men det er ikke alltid det ligger noe straffbart forhold bak enhver tragedie. 

I avisen her står det at foreldrene mener skolen ikke trodde på det Emely fortalte om at hun ble mobbet. Kjenner ikke saken, men dette høres velkjent ut. Det blir lett å skylde på diagnosen i en sånn sak, og legge skylden på offeret som "opplever" seg mobbet. Det er forståelig at det å stoppe mobbing er vanskelig, men her er det noe som skurrer i skolens forståelse av situasjonen. Ellers, litt en passant, noe av poenget ved et diskusjonsforum er å gjøre seg selvstendige oppfatninger fremfor å stå sammen og dele ut likes.

Anonymkode: a469e...8e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

I avisen her står det at foreldrene mener skolen ikke trodde på det Emely fortalte om at hun ble mobbet. Kjenner ikke saken, men dette høres velkjent ut. Det blir lett å skylde på diagnosen i en sånn sak, og legge skylden på offeret som "opplever" seg mobbet. Det er forståelig at det å stoppe mobbing er vanskelig, men her er det noe som skurrer i skolens forståelse av situasjonen. Ellers, litt en passant, noe av poenget ved et diskusjonsforum er å gjøre seg selvstendige oppfatninger fremfor å stå sammen og dele ut likes.

Jeg la ut den lenken fordi jeg oppfattet det som at trådstarter etterlyste informasjon på nett som balanserte Dagbladets.

Jeg kjenner ikke saken fra noe annet enn media og tar ikke standpunkt. Jeg var ganske aktiv i denne tråden fordi jeg syntes trådstarter kom med ville påstander som var lette å motbevise. 

Forumassistent
Skrevet

Ryddet for spam.

Forumassistent

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...