Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eller lengter du bare til våren?

Endret av Snill gutt
  • Snill gutt endret tittelen til Gleder du deg til høsten?
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snill gutt skrev (1 time siden):

Eller lengter du bare til våren?

Er veldig glad i høsten, særlig når den er så fin som iår.

Nicklusheletida
Skrevet

Ja, gleder meg til høstferie på fjellet

stjernestøv
Skrevet

Jeg syns høsten er fin med vakre sterke farger, ser frem til å gå turer i det. 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Elsker høsten, min favorittårstid!

Ja du har jo så fint høst blad :) 

Skrevet

Nei, jeg liker bedre vår og sommer, og er alltid vemodig når sommeren er ugjenkallelig forbi. Når jeg først har innsett dette, kan det  imidlertid være fint med høst, med flotte turer i høstfarger i skog og fjell. Dog er det en kjensgjerning at høsten består av veldig mange grå, våte, mørke og kalde dager. 

Skrevet

Mine favorittmåneder (fra best til verst)

1. Juni

2. Juli

3. Mai

4. April

5. August

6. Desember

7. Mars

8. September

9. Oktober

10. November

11. Februar

12. Januar

Nicklusheletida
Skrevet
ISW skrev (17 minutter siden):

1. Juni

2. Juli

3. Mai

4. April

5. August

6. Desember

7. Mars

8. September

9. Oktober

10. November

11. Februar

12. Januar

Mine fra best til verst :)

1. Juli ( ferie )

2. Sepember ( nydelig på fjellet og høstferie ) 

3. Mars

(Påskeferie. Hva som er best av mars og april kommer an på når påska er ) Fint å gå på ski uten å fryse ihjel. 

4. April

5. Februar. På denne tiden begynner det å bli litt varmere og fint å gå på ski. Vinterferie.

6 . Mai - Naturen våkner til liv. 

7. Oktober -  Høstfarger i lavlandet.

8. Desember. - Iskaldt og tidlig mørkt. Gleder meg til jul, men ikke like mye som før. Blir ofte dorsk av all maten 

9. Januar. Litt usikker på om denne fikk riktig plassering, men plasserer den der, da det ofte er isete på vei til jobb. Slitsomt med brodder av og på. Får ofte ryggplager når det er kaldt. Vanskelig å bøye seg.  Koselig med peiskos da og gleder meg ofte over at det går mot lysere tider. Ser frem til det som kommer.

10. Juni. Verste måneden på jobb. Sliten hele måneden, men ser frem til ferie.

11. August. Trist når ferien er over.

12. November. Bare grå og trist. 

Som du ser er jeg glad i ferie 😁

Skrevet
Nicklusheletida skrev (15 minutter siden):

1. Juli ( ferie )

3. Mars

(Påskeferie. Hva som er best av mars og april kommer an på når påska er ) Fint å gå på ski uten å fryse ihjel. 

4. April

5. Februar. På denne tiden begynner det å bli litt varmere og fint å gå på ski. Vinterferie.

8. Desember. - Iskaldt og tidlig mørkt. Gleder meg til jul, men ikke like mye som før. Blir ofte dorsk av all maten 

9. Januar. Litt usikker på om denne fikk riktig plassering, men plasserer den der, da det ofte er isete på vei til jobb. Slitsomt med brodder av og på. Får ofte ryggplager når det er kaldt. Vanskelig å bøye seg.  Koselig med peiskos da og gleder meg ofte over at det går mot lysere tider. Ser frem til det som kommer.

Ja, jeg er også glad i ferie :)

Jeg liker juni best fordi jeg ofte starter ferien litt tidlig, og fordi det er masse sommer igjen i juni. 

For meg er januar årets definitivt verste måned. Etter en koselig julefeiring er det tilbake til hverdagen, og ofte gjør jeg en kjip tid enda kjipere ved å leve super-asketisk (ikke alkohol, ikke sukker, osv.) i tillegg til at det er kaldt og guffent og fortsatt mørkt. Desember er koselig fordi det går mot jul og juleferie og fine dager.

Oktober og november er også fæle måneder synes jeg. Det regner og regner og regner, det er tåke, begynner å bli mørkt, det er fortsatt ikke sånn at det er koselig, det er bare guffent og utrivelig. Mamma har bursdag i november og jeg skal reise bort sammen med henne i år. Det blir sikkert hyggelig. 

Nicklusheletida
Skrevet
ISW skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg er også glad i ferie :)

Jeg liker juni best fordi jeg ofte starter ferien litt tidlig, og fordi det er masse sommer igjen i juni. 

For meg er januar årets definitivt verste måned. Etter en koselig julefeiring er det tilbake til hverdagen, og ofte gjør jeg en kjip tid enda kjipere ved å leve super-asketisk (ikke alkohol, ikke sukker, osv.) i tillegg til at det er kaldt og guffent og fortsatt mørkt. Desember er koselig fordi det går mot jul og juleferie og fine dager.

Oktober og november er også fæle måneder synes jeg. Det regner og regner og regner, det er tåke, begynner å bli mørkt, det er fortsatt ikke sånn at det er koselig, det er bare guffent og utrivelig. Mamma har bursdag i november og jeg skal reise bort sammen med henne i år. Det blir sikkert hyggelig. 

God tur når den tid kommer. Så koselig at du gjør sånt for moren din :) Det setter hun sikkert pris på. 

Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

1. Juni

2. Juli

3. Mai

4. April

5. August

6. Desember

7. Mars

8. September

9. Oktober

10. November

11. Februar

12. Januar

Nicklusheletida skrev (30 minutter siden):

1. Juli ( ferie )

3. Mars

4. April

Dette ser ut som en morsom øvelse. Her er mine:

1. April. Det er overraskende varmt, overraskende lyst, søvnbehovet er redusert og jeg har masse energi

2. September. Fantastisk lys og luft. Magisk med høst, høstmote, komme inn i rutiner, bursdager

3. Oktober. Fine farger og lys, men litt mørkere enn september

4. Mai. Fortsatt fint, fridager, men ikke like magisk som april

5. Juni. Fortsatt lenge igjen av sommeren. Varmt. Rutinene består fortsatt.

6. August. Skolestart, semesterstart, deilig vær.

7. Mars. Solen titter frem! Men jeg er også på mitt blekeste og er sliten etter en lang vinter, og blir stressa/forvirret av alle forandringene i årstider.

8. Juli. Hele verden har stoppet opp, jeg også. Det er varmt, men ofte for varmt. Blir litt tiltaksløs.

9. Februar. Jeg har bursdag og den er kort og litt lysere enn månedene før. Likevel ganske dritt.

10. Desember. Forferdelig mørk, tung romjul, men koselig med litt juleforberedelser og julestemning.

11. Januar. Ekstremt lang, mørk, men litt positivt med fokus gode rutiner i hele befolkningen.

12. November. Uendelig grå, kald og mørk.

Skrevet

Her er min:

1. Juni. Tidlig sommer, herlig med sol, vakker natur, ofte hyggelige sosiale ting med uterestauranter etc.
2. Juli. Sol og sommer, sjø og ferie.
3. Mai: Elsker vår og sommer, lignende begrunnelse som juni over, og deilig med sommeren foran seg.
4. April: Elsker vår, naturen våkner til liv, lengre dager, i mellom en smak av sommer, evt. påskeferie
5. Mars: Glad i å gå på ski, og mars er for meg den fineste skimåneden, med mildere og lengre dager og kanskje påskeferie.
6. August: Fortsatt en smak av sommer, men litt vemodig at det går mot slutten
7. September: Ofte en fin høstmåned, men nå går det sakte mot vinter.
8: Februar: Fin vintermåned, ofte godt skiføre, litt lysere enn i månedene før.
9: Desember: Hyggelig med jul og sosiale ting før jul, men er jo vel mørkt og kaldt, evt. både vått og kaldt.
10: Oktober: Kan også være en fin høstmåned.
11: Januar: Mørkt og kaldt, men ofte skiføre.
12: November, bare trist. Men skjer ofte litt hyggelig sosialt, da.

påskelilje
Skrevet

Jeg er forsåvidt glad i høsten og høstfarger,  selv om det vitterlig er litt vemodig at sommeren er over. Neste helg har vi leid leilighet på fjellet på Østlandet,  det blir veldig fint!

Ellers blir denne høstens høstferie totalt annerledes enn normalt; jeg skal reise til et afrikansk land i regi av en hjelpeorganisasjon! Vil ikke si noe mer enn det nå på forhånd,  men jeg er veldig spent!

Ellers er det vanskelig å rangere månedene,  tror jeg tar dem i bolker:

Best: Juni, juli, august, februar

Nestbest: mai, mars, september,  april

Dårligst: januar,  oktober,  november 

Skrevet

Jeg liker egentlig alle årstider, bortsett fra de gangene vinteren blir en lang utvidelse av november. Dessverre skjer det ofte i Oslo, der jeg bor.

Høsten i september/oktober kan være fin, særlig i starten når den har preg av sensommer med sol og ikke altfor mye nedbør. Men det er jo litt stusselig når det blir tidlig mørkt om kvelden. 

Skrevet
laban skrev (1 time siden):

Jeg liker egentlig alle årstider, bortsett fra de gangene vinteren blir en lang utvidelse av november. Dessverre skjer det ofte i Oslo, der jeg bor.

Høsten i september/oktober kan være fin, særlig i starten når den har preg av sensommer med sol og ikke altfor mye nedbør. Men det er jo litt stusselig når det blir tidlig mørkt om kvelden. 

Jeg liker vel egentlig også alle årstider, bortsett fra den veldig varme sommeren og isholka på vinteren. Etter jeg fikk hofteproteser så er jeg livredd for å ramle, de kan nemlig gå fort istykker ved fall.

Akkurat nå så er jeg mettet av alt lyset på sommeren, så jeg synes mørket er kjærkomment. Helt til litt ut i januar, da er jeg mettet av all mørket og gleder meg da til det blir lysere. Egentlig ganske greit

Skrevet
emilie321 skrev (30 minutter siden):

Jeg liker vel egentlig også alle årstider, bortsett fra den veldig varme sommeren og isholka på vinteren. Etter jeg fikk hofteproteser så er jeg livredd for å ramle, de kan nemlig gå fort istykker ved fall.

Akkurat nå så er jeg mettet av alt lyset på sommeren, så jeg synes mørket er kjærkomment. Helt til litt ut i januar, da er jeg mettet av all mørket og gleder meg da til det blir lysere. Egentlig ganske greit

Det er veldig fint med den vekslingen,  synes jeg også 

Gjest Musikk
Skrevet

Jeg liker høsten🙂alle de fine fargene på  klær og løv🍁 

Gjest Musikk
Skrevet
ISW skrev (5 timer siden):

1. Juni

2. Juli

3. Mai

4. April

5. August

6. Desember

7. Mars

8. September

9. Oktober

10. November

11. Februar

12. Januar

Favoritt måned er Desember🤶🏻vertse av de alle er Juli😔den måneden døde min mamma🥺

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...