Gå til innhold

Kameraten hans stjeler..


Gjest Pås

Anbefalte innlegg

Sønnen min (12) var i nærbutikken i går ettermiddag, sammen med et par, heldigvis ikke helt "nære" kamerater.

Senere, da de var gått hjem, fortalte sønnen min meg at kameratene hadde stjålet godterier i butikken. Han var sint og opprørt. Dette er "hans" nærbutikk, hvor han er veldig godt likt, og betjeningen stoler på ham.

Han ville gå ned i ettertid og betale for det vennene hans hadde tatt, men jeg stoppet ham. Det var ikke han som hadde gjort noe galt, de hadde vist ham "byttet" etter at de hadde gått ut av butikken.

Jeg forslo for ham at neste gang han var med dem, skulle han si i fra: Dersom dere tar noe, forteller jeg det til betjeningen.

Faren hans ville ikke han skulle være mer med dem i det hele tatt...

Hva ville dere gjort?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dollyn

Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet

Med dette innlegget framstår du ikke som den skarpeste kniven i skuffa akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet

Jeg synes ikke svaret ditt var verken hyggelig eller konstruktivt! Han er bare 12 år, og ja, han er kanskje en smule både idealistisk og naiv, men DUM kan jeg love deg at han ikke er!

med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novembermom

Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet

Det var da svært så harde ord du skulle komme med da. Hva med å se det fra hennes sønn sin side?

Sønnen hennes er alldeles ikke hjernedød eller er en nerd pga det. Hvorfor i alle dager skulle han være det?

Fordi han vil gjøre opp for kameratene? Tull!

Han vil bare være ærlig og likte ikke det de gjorde og han er godt likt på butikken.

Hva er så galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet

Rull inn a !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden dette ikke er nære venner ville _jeg_heller sagt at bedre kompiser enn dette har du!

Gutten min begynte å være med gutter som var 3 år eldre enn han , noen av dem likte jeg svært lite ; da de hang rundt nærbutikken til alle tider blant dem som røykte.

Gutten min forstod raskt at han var bedre tjent med gode kompiser , enn disse guttene!

Flott at du har en slik ærlig oppvakt gutt : )

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette innlegget framstår du ikke som den skarpeste kniven i skuffa akkurat...

Er det mest smakløse innlegget jeg har lest her på lenge! Gutten er bare 12 år, og det er vanskelig for han å vite hva han skal gjøre i en slik situasjon. Selfølgelig vil han ikke at betjeningen i butikken skal tro at han også stjeler, det skjønner vel du også?

Jeg synes jammen det er bra at vi har så ærlige småfolk enda:) Så dollyn, du burde ha tenkt deg om to ganger før du skreiv dette innlegget, det vare bare helt forkalstelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest motisaz

Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet

der sprakk det innrtykket jeg hadde av deg. Har lest en del av innleggene dine, og syntes du hørtes ut som en tretten åring som var moden og voksen. Men når du skriver sånn som det her...skjønner jeg at jeg tok feil. Tenker du ikke på at du sårer andre ved å skrive slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

Syns han høres tøff ut. For mange hadde det jo vært enklest å bare henge på det kameratene gjør, selv om en egentlig ikke liker det.. Men at han skulle betale var jo helt feil, selv om tanken var fin.

Syns det du sa til ham var fint, at han skal si fra til kameratene sine at han ikke vilse at de stjeler da sier han i fra til betjeneingen, heller det enn å droppe de.

Men det er kanskje ikke så lett å si akkurat det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...