Gå til innhold

Kjæresten min har visst tourette..


Gjest hanne23

Anbefalte innlegg

Gjest hanne23

Hallo!

Kjæresten min har fortalt meg at han har tourette.. etter 1 år!!! Han fikk det til å høres ut som om det var en grunn til å slå opp, at han er syk.. Jeg ble slevfølgelig veldig såret og lei meg for at han ikke hadde sagt det før, så jeg bare gikk.. Jeg skulle vel sikkert ikke gjort det, tror jeg nå..

Så... var er egentlig tourette? Er det noen grunn til å slå opp på grunn av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sonja

Hei Hanne!

Nei jeg synes absolutt ikke du skal slå opp med ham fordi han har tourette. Jeg har selv en veldig mild grad av tourette, og mine to sønner har det.

Jeg synes heller du skal være glad fordi han turde å si det til deg. Det kan være veldig tøft å fortelle det til andre.

Du kan sikkert leve med hans rykninger og lyder eller ord han sier, ufrivillig. Er han hardt rammet kan det bli et stormfullt forhold. Det du må være klar over er alle tilstandene som ofte følger i kjølvannet med denne sykdommen, slik som hyperaktivitet, angst, depresjon, tvang, raseri m.m. Les mye om sykdommen, sett deg inn i disse følgetilstandene, og dere kan få et like godt samliv som andre.

Åpenhet er viktigst. Si du vil hjelpe ham og forstå ham og han vil bli deg evig takknemlig.

Hilsen tidligere troll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...