Gå til innhold

Tips om utredning av Tourettes?


Gjest vil gjerne vite!

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjerne vite!

Er det noen som kan tipse meg om hvor (i Oslo-området) man kan få en skikkelig utredning på Tourettes (eller ei!)?? Det sies at min samboers sønn har dette, men han er aldri blitt utredet skikkelig, legen har bare antatt dette og medisinert deretter. Jeg finner dette litt merkelig - og skulle gjerne visst. Ifølge barnets mor stanger man mot veggen i alle instanser -og ingen ser ut til virkelig å kunne hjelpe? Han er ikke hardt angrepet.

Takknemlig for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest byhuldra

Legen har "antatt"?? Dette høres litt vel tilfeldig ut! Er det ikke en egen utredning bak?

Hva om dere kontakter bup der dere bor, og ber om råd der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har "antatt"?? Dette høres litt vel tilfeldig ut! Er det ikke en egen utredning bak?

Hva om dere kontakter bup der dere bor, og ber om råd der?

Hvis han har blitt i tillegg til å fått en difus utredning, fått medesinerig, så er det all grunn til å rope varsko.

Det jeg har fått forståelse av er at det er lite og nesten ingen ting utenom haldol som gis til barn med tourette syndrom, og den har bivirkninger som ikke jeg ville tilført mitt barn, om det var svakt "angrepet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvis han har blitt i tillegg til å fått en difus utredning, fått medesinerig, så er det all grunn til å rope varsko.

Det jeg har fått forståelse av er at det er lite og nesten ingen ting utenom haldol som gis til barn med tourette syndrom, og den har bivirkninger som ikke jeg ville tilført mitt barn, om det var svakt "angrepet"

Ta kontakt med Barnesenteret ved Ullevål sykehus. Der får vi god hjelp.

Og til den som tror at Haldol er eneste medisin, så er dette helt feil. Det finnes en masse medisiner avhengig av hva som er problemet: tics, tvang, uro....

Vi brukte Haldol en periode med god effekt, men effekten avtok etter et års tid.

Det kan være mange bi-virkninger på visse typer medisiner, utfordringen er da: hva er værst? Sykdommen eller bi-virkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...