Gå til innhold

hendelse fra Halloween.... trenger hjelp!!!


Gjest dollyn

Anbefalte innlegg

Gjest dollyn

Hva er det som gjør at enkelte mennesker aldri glemmer?

Hva er det som gjør at enkelte mennesker hører på det andre sier om en person, og uten å ha møtt denne personen, begynner enkelte å hate noen de ikke har møtt?

Det har gjort livet mitt til et enormt spørsmålstegn og er mareritt. Til høsten begynner jeg i 8.klasse på Landøya, men nå har jeg begynt å lure på om jeg skal starte på torstad i steden for... De som nå går i 9.klasse.

Husker du at i innlegget "ungdomskole - hjelp!!!" så skrev jeg det at de som starter i 9. på landøya det året jeg starter i 8. på landøya hater meg for noe som skjedde i 5??? Dere sa at de sikkert hadde glemt det, men det hadde de ikke, pluss at det skjedde en "misfårståelse" på halloween i år...

Jeg og noen venner gikk bortover en vei og skulle til å gå opp til et hus da noen fra 9.klasse (to av disse guttene) dukket opp forann oss. en av de som gikk bak meg heiv to egg etter dem, og da de spurte hvem det var, sa alle at det var meg. Dermed trodde de guttene på det, og skøyt på meg med soft gun.... Jeg visste at det ikke var meg , men de tror ikke på meg. (utrolig dårlig gjort å skylle på meg når de kaller seg venner...) jeg hadde ikke gjort noe, men det hjelper lite å si det som 'en person - når 5 sier det motsatte.

Men hvertfall, jeg trodde det var glemt. Men da jeg var på stranda i dag, gikk jeg forbi disse to 9.klassingene pluss noen venner av dem. de ropte > klart det gjør vondt når noen sier det! Senere trodde jeg de hadde gitt seg, men så måtte vi ut fra båten til venninna mi' og til stranda igjen for å hhente en annen venninne. Da sa en av dem > sa en annen > DET gjorde også vondt. Senere kom jeg meg tilbake på brygga og noen andre venner kom. Charlotte ba meg om å hente håndkledet samtidig som jeg hentet mitt, og det gjorde jeg, men samtidig som jeg kom tilbake kom disse 9.klassingene, og de heiv sånn dritt fra havet på meg. Klart det også gjør vondt!!! Så fortsatte de å snakke om hvor stygg jeg er....

Jeg bestemte meg for å dra hjem, og ikke før jeg hadde kommet til båten for å skifte slapp jeg gråten ut, jeg kunne ikke gi dem den tilfredstillingsen et var å få meg til å gråte....

Da jeg hadde fått på meg buksa kom Caroline løpende og sa at jeg måtte forte meg å komme meg bort fra båten, siden de guttene var på vei bort med mer dritt i tankene. Jeg løp bortover kaia, og det var ikke noe sted jeg kunne gå. Heldigvis var det en utlending som holdt på med seilbåten sin, og han sa at jeg kunne få komme ned i kahytten på den. Han snakket med meg, og var veldig koselig, han tilbød seg å ringe foreldrene mine eller kjøre med hjem med båten. Men jeg takket nei og sa at en venninne hadde båt og kunne kjøre meg i den. Det beviser en ting: noen mennesker er djevler, andre er engler, det var jo helt utrolig snilt av den mannen! Så da guttene kom til båten var ikke jeg der, så de gikk. Etterpå kjørte venninnen min meg hjem.

Nå lurer jeg på hvordan det vil bli å gå et helt år med disse guttene på skole, når jeg nettopp har fått merke hva 20 min. kan utrette..... Det høres kanskje ikke så fælt ut... men det skjer noe inni en når sånt skjer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var sikkert leit for deg, vet du hva som var leit for meg?

"Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet"

(Sitat: deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Dette var sikkert leit for deg, vet du hva som var leit for meg?

"Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet"

(Sitat: deg)

touchë PÅS!!! :) den var stilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjortismamma

Dette var sikkert leit for deg, vet du hva som var leit for meg?

"Har din sønn hjerneskader, jeg mener; hvor dum går det ann å bli?betale for det andre har stjålet, hvorfor betaler han ikke bare gjenoppbygging av world traid scenter? arlig talk , få han til å innse real life, han kan ikke fortsette å væe nerd resten av livet"

(Sitat: deg)

Jeg vet ikke hva som tidligere er hendt mellom deg og dollyn, men jeg synes det er urimelig med et slikt hevnaktig innspill til en ungjente som har opplevd noe vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som tidligere er hendt mellom deg og dollyn, men jeg synes det er urimelig med et slikt hevnaktig innspill til en ungjente som har opplevd noe vondt.

Ja, jeg er klar over at det var nokså smålig av meg, og da dollyn svarte meg på en ekkel måte, forstod jeg heller ikke hvor ung hun var. Men selv om en er ung, må en prøve å vise en viss hensynsfullhet ovenfor andre mennesker, og tenke før en skriver.

Av og til blir selv voksne mennesker såret, og det blir for fristende å være ekkel tilbake!

med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjortismamma

Kjære dollyn

Her høres det ut som om det er umodne dumme gutter som eier problemet og ikke du! Eggkasting ol. på Halloween er ikke av mine favoritter, men "den som er med på leken , må tåle steken". Og her sier du jo også at det ikke er din skyld. Jeg får også en liten mistanke om at guttene prøver en barnslig og gammel metode av flørting; kan ikke tenke meg at de er såå opphengte i de Haloweeneggene fremdeles......

Men uansett mener jeg at dette gikk altfor langt - du skal ikke finne deg i å bli utsatt for slik forfølging og du skal ikke la deg bli så skremt av dem. Dette må få konsekvenser for guttene. De må få vite hvor redd du ble og at slik oppførsel er uakseptabel. Jeg synes du skal snakke med foreldrene dine om det som skjedde, slik at dere kan bli enige om hva som skal skje videre.

Du skal ikke la dem skremme deg bort fra den skolen du skal begynne på. Husk at de er få, mens du skrev om mange venninder i ditt innlegg. Dessuten finnes det hjelp å få hvis de skulle prøve seg når skolen begynner. Men det tør de nok ikke . Kule 10.klassinger skal jo ikke la seg bry med ferske 8.klassinger....

Lykke til på ungdomsskolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenåring

Ja, jeg er klar over at det var nokså smålig av meg, og da dollyn svarte meg på en ekkel måte, forstod jeg heller ikke hvor ung hun var. Men selv om en er ung, må en prøve å vise en viss hensynsfullhet ovenfor andre mennesker, og tenke før en skriver.

Av og til blir selv voksne mennesker såret, og det blir for fristende å være ekkel tilbake!

med hilsen

Jeg har aldri svart til deg.... kan ikke huske at jeg skrev noe sånt om sønnen din... i så fall må noen ha hakka seg inn på kontoen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri svart til deg.... kan ikke huske at jeg skrev noe sånt om sønnen din... i så fall må noen ha hakka seg inn på kontoen min...

Det var vel ikke deg heller, men "dollyn" jeg svarte på en nokså barnslig måte, eller?

med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

Det var vel ikke deg heller, men "dollyn" jeg svarte på en nokså barnslig måte, eller?

med hilsen

men så er vel dollyn og tenåring samme person tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daisy

Jeg må bare riste på hodet når jeg hører om sånne drittunger.

Jeg synes du skal begynne på den skolen du har lyst til, drit i de. Ikke la de ødelegge for deg. Men hvis du føler at de gjør det, knekker selvtillitten din e.l, kan det jo være lurt å la vær å gå på skole med disse....

Det ble et litt rotete svar. Men jeg synes hvertfall du skal gjøre det som føles best. Har du lyst til å begynne på den skolen, begynn.

Ikke finn deg i at de sier sånne ting til deg. Svar igjen. Det hjelper. Om ikke annet på din egen selvtillit.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...