Gå til innhold

sommertanker....langt.....


Gjest flo

Anbefalte innlegg

Hurra! Ventetiden i Chile har gått ned med mange mnd, og er nå omtrent halvert....det er bare at vi venter så fælt på at sosialrapporten skal bli startet på..venter og venter og venter. Vi har iallfall bevist at vi er tålmodige, for vi har godtatt å ventet å ventet.

Idag er det god vær, sommervarme og sol. Og jeg tok meg selv i å være glad det er bare voksne i huset, voksne som tar vare på seg selv, slik at jeg selv kan kose meg i sola. Samtidig så tenker jeg at jeg får bare nyte det mens jeg kan, også skal jeg kose meg enda mer i sola når vi eventuelt får barn...jeg er jo egentlig optimist til det motsatte er bevist. Også all den oppmerksomheten man får i påvente av adopsjon...og forå ikke snakke om hvor glad jeg er fordi vi har valgt å ikke prøve å bli gravide selv...for tenk å ha større mage enn min naturlig store i varmen...huff og huff...det er godt å ha gode tanker, og for hver dag i denne ventetiden blir valget mer og mer riktig. Det eneste irriterende er mnds lille røde, det hadde vært bedre om det tullet hadde bare vært mens man var gravid, så hadde jeg sluppet det også, nå er det bortkastet på et vis, og ikke blir det mindre vondt heller. Spurte min mor når hennes smerter gikk over, og det var når hun fikk meg...jeg har jaggu gjort henne godt:) Når vi får barn har vi vel ikke tid til sånne vondter mer, så da satser jeg på at det kommer bort hos meg også, at hormonene forandrer retning:)

Vi har begyntå kjøpe barnevennlig is vi....og hver gang jeg tar en tenker jeg på den dagen vi gir til en liten knott...nå er det hunden som nyter den sammen med oss, kattene vil ikke ha. Jeg ligger i hagen og ser for meg hvor vi skal ha huske, sandkasse og "sæggelbane" som jeg sier om sklia....også har vi plantet trær og busker i hagen, for at det er jo greit å plukke frukt og bær...sånn jeg savnet da jeg selv var barn....jeg tenker bare romantiske tanker, men er helt fullstendig klar over at å få barn er minst romantikk....det vil snu rundt på alle rutiner, alt vi gjør - men snakk om å glede seg...

Man kjenner virkelig at livet er lyst på sånne varme gode dager, og man har noe forferdelig bra å se fram til.

til alle som har giddet å lese...kos dere i varmen!! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Forstår det slik at dere skal adoptere fra Chile. Vi har egentlig bestemt Colombia, men etter at de stengte de private barnehjemmene er vi usikre.

Ønsker oss en baby.

Noen spørsmål om Chile dersom du orker å svare!

Hvor gamle er barna som blir adoptert derfra?

Hvor lang er ventetiden?

Er det flest jenter eller gutter som kommer?

Ha en god sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Forstår det slik at dere skal adoptere fra Chile. Vi har egentlig bestemt Colombia, men etter at de stengte de private barnehjemmene er vi usikre.

Ønsker oss en baby.

Noen spørsmål om Chile dersom du orker å svare!

Hvor gamle er barna som blir adoptert derfra?

Hvor lang er ventetiden?

Er det flest jenter eller gutter som kommer?

Ha en god sommer!!

Det var gode spørsmål. Jeg har ikke korrekte svar, bare min oppfatning...etter min oppfatning er barna mellom 1 og 2,5 år, de jeg har hørt om har fått barn på omtrent 2 år, hva det kommer mest av av jenter og gutter vet jeg ikke. Det kan sikkert adopsjonsforum fortelle. Ventetiden fra papirene blir reg. i Chile er 6-8 mnd, mens det tidligere har vært i overkant av et år. Dette kan jo forandre seg. Barna blir tildelt via det chilenske barnevern. Du må ha vært gift i 3 år, samboerskap teller ikke. Har du attest på infertilitet gjelder ikke de tre årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode spørsmål. Jeg har ikke korrekte svar, bare min oppfatning...etter min oppfatning er barna mellom 1 og 2,5 år, de jeg har hørt om har fått barn på omtrent 2 år, hva det kommer mest av av jenter og gutter vet jeg ikke. Det kan sikkert adopsjonsforum fortelle. Ventetiden fra papirene blir reg. i Chile er 6-8 mnd, mens det tidligere har vært i overkant av et år. Dette kan jo forandre seg. Barna blir tildelt via det chilenske barnevern. Du må ha vært gift i 3 år, samboerskap teller ikke. Har du attest på infertilitet gjelder ikke de tre årene.

Takk for svar, vi får snakke litt med adopsjonsforum før vi bestemmer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er veldig tålmodig, jeg, flo! Håper dere snart kan komme igang med sosialrapporten! Men det var jo noe annet jeg ville kommentere...

Du skriver om den månedlige lille røde og håpet om smertene skal forsvinne. Dessverre må jeg nok skuffe deg der, flo, for etter to adopsjoner er det fortsatt like gruuusomt hver bidige gang :-((( Men man kan jo alltids håpe:-)

Også må du bare nyte freden og roen i hagen nå mens dere er "bare" to, for med trippende små føtter rundt deg, blir det ikke mye slaraffenliv i go'stolen, nei!

:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...