Gå til innhold

Reiser til Kina om 5 dager..


SnartKina

Anbefalte innlegg

Ja, nå nærmer turen seg.

Gratulerer alle som nettopp har fått tildeling forresten!!!

Et par spørsmål til veteraner:

(1) Hvordan syn er det mhp klesplagg for kvinner og menn i Kina når det er 30 varmegrader? Er shorts/sandaler OK?

(2) Har noen kjøpt elektronikk i Kina? Vi har planlagt å kjøpe videokamera for å forevige så mye om mulig av reisen. Men vet ikke om vi skal kjøpe det her eller i Kina... Noen som har noen synspunkter på dette??

Er forresten butikker etc. åpne på søndager i kinesiske storbyer??

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiger+Slange+Okse+?

Shorts - det brukte jeg (ikke for kort), ingen sa noe og jeg merket ikke noen skjeive blikk. ellers vet jeg ikke om det er noen spessielle kleskoder (men vi bor på gode hoteller...)

Så vidt jeg husker var noen butikker stengt på søndager, men noen var også åpne.

Vet ikke om jeg ville kjøpt videokamera i Kina, for det markedet skjekket jeg ikke. Noen i vår gruppe kjøpte i Hong Kong (noen få var der ett par dager før gruppa kom) og det var mye billigere enn hjemme.

Det kan være lurt å spørre foreningen din om det.

Men ellers er det lurt å ha prøvekjørt slikt utstyr før man går i gang med å forevige noe som er viktig - slik at du vet litt om hvordan det fungerer. For oss glade amatører tar det litt tid og testing å sette seg inn i det og få brukt kameraet nogenlunde anstendig.

Nå får du kjøpt utrolig mye fint i kina, klær, kofforter osv. Utrolig billig om vi sammenligner med norske priser.

Håper dere får det kjempefint og at alt går bra med prinsessen dere skal hente (vi brukte TV da vår ikke ville inn på hotelrommet vårt, det funket supert.

Riktig god tur!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shorts - det brukte jeg (ikke for kort), ingen sa noe og jeg merket ikke noen skjeive blikk. ellers vet jeg ikke om det er noen spessielle kleskoder (men vi bor på gode hoteller...)

Så vidt jeg husker var noen butikker stengt på søndager, men noen var også åpne.

Vet ikke om jeg ville kjøpt videokamera i Kina, for det markedet skjekket jeg ikke. Noen i vår gruppe kjøpte i Hong Kong (noen få var der ett par dager før gruppa kom) og det var mye billigere enn hjemme.

Det kan være lurt å spørre foreningen din om det.

Men ellers er det lurt å ha prøvekjørt slikt utstyr før man går i gang med å forevige noe som er viktig - slik at du vet litt om hvordan det fungerer. For oss glade amatører tar det litt tid og testing å sette seg inn i det og få brukt kameraet nogenlunde anstendig.

Nå får du kjøpt utrolig mye fint i kina, klær, kofforter osv. Utrolig billig om vi sammenligner med norske priser.

Håper dere får det kjempefint og at alt går bra med prinsessen dere skal hente (vi brukte TV da vår ikke ville inn på hotelrommet vårt, det funket supert.

Riktig god tur!!!!!!

Det er så spennende å høre at dere reiser nå, og jeg ønsker dere en riktig fin tur!

Nå er det 1 år siden vi var i Kina. Det var varmt og godt :-) I Beijing var det 37 grader i skyggen :-) Etter det orket ikke jeg høre om hvor varmt det var, da jeg ikke er så veldig glad i SÅ mange varmegrader :-) Det var 'slørete' og overskyet (også forurenset), og høy fuktighet :-) Inne på hotellet var det så 'kjølig' i forhold til utendørs, slik at jeg hadde et lite helseteppe klart til å pakke datteren min inn i med en gang vi kom inn

:-) Et lite teppe kan også være kjekt å ha med seg på noen av bussturene, i og med at det er gjennomtrekk og aircond. omhverandre :-)

Min korteste shorts var en type 'bermuda', ellers gikk jeg kledt i 'piratbukser' og luftige legglange skjørt. En paraply kan være til hjelp mot den stekende solen, og en paraply til barnetrillen er et 'must'!

Det kan være greit å kle seg i tynne langbukser f.eks. hvis du skal besøke landsbygden ute i provinsen du skal til, det kan være endel mygg.

Jeg husker ikke om jeg var i butikken på søndag. Jeg var ihvertfall i matbutikken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...