Gå til innhold

(Tittel mangler)


Salina

Anbefalte innlegg

Hei!

På torsdag skal vi på ettersamtale. Sosionomen vår sa i forrige uke at obduksjonsrapporten ikke er ferdig enda, og blir det kanskje ikke til torsdag heller. Hva skal vi da snakke om?

På møtet blir vi visst 5 stykker. Mannen min, jeg, sosionomen, en overlege og en jordmor. Alle disse traff vi i de dagene vi var inne til prøve etter prøve.. Både sosionomen og overlegen (spes sistnevnte) er kjempeflinke mennesker. Men jeg har et lite problem med jordmora.. Jeg er ikke på bølgelengde med henne i det hele tatt.. Ønsker ikke å ha henne der heller.. Men kan jeg si det da? Om denne samtalen er for at vi skal si hvordan det går med oss nå, synes jeg 3 personer er for mange..Jeg har jo problemer nok som det er å snakke med mannen min om det...

Gruer meg egentlig ikke til selve obduksjonsrapporten, for legene var ganske så sikre i sin sak.. Men tankene mine har vært innom det at de har funnet ut at diagnosen ikke var så alvorlig allikevel, at han hadde en sjanse til å leve et godt liv..

Vet dere,- jeg er faktisk redd for å si til folk hvilken sykdom min lille gutt hadde, i frykt for at noen kjenner noen med denne sykdommen, som lever og har det bra.. For det finnes solskinnshistorier.. Redd for at noen skal si,- men var det bare det han led av,- hvorfor lot dere ikke han leve da?

Har nettopp kommet hjem fra nok en nattlig tur på kirkegården. Det er jo lyst og varmt ute, så jeg gikk rundt på kirkegården og tittet på gravsteinene. Både for å få tips til en stein til Tor Erling, og for å se på årstall.. Tor Erling ligger forresten på en forholdsvis liten kirkegård. Jeg telte 10 små barn som er blitt gravlagt i løpet av ca 8 år! De fleste var enten dødfødte eller ble bare noen måneder. Noe så trist.. Fælt å si det, men jeg ble litt "glad" også. For da er ikke Tor Erling alene der. Dere skjønner vel hva jeg mener..

På torsdag skal vi også se på gravstein. Gruer meg. Men det skal bli godt å få en stein også..

Tror det blir en liten mørk stein med gullskrift. Og navnet og datoen i et hjerte..

Og kanskje "Sov søtt"..

Gode klemmer til dere alle sammen!

Nattlige tanker fra Hanah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Det er ikke så ofte jeg er inne her, men noen ganger må jeg.

Skal tenke på deg til torsdagen, og vil du ikke ha jordmoren der skal du si ifra. Det er du som skal bestemme det. Vi har mistet to barn rett etter fødsel og med Martin-førstemann fikk vi ei lite hyggelig jordmor, vi sa i fra at vi ikke ønsket å ha henne, og da fikk vi en "engel" på jord isteden.

Angående gravstein så skjønner jeg at du gruer deg, samtidig er det så godt å få gjøre noe for barna sine. Vi valgte å bruke min håndskrift på gravsteiene, det ble fint (om det går an å si det?)

Noen dager er verre enne andre. Håper det går bra med dere til torsdagen.

Sender varme tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...