Gå til innhold

Barn og data


ColPappa

Anbefalte innlegg

Hei!

Vår yngste sønn (15) kom her om dagen og klaget på PCen sin - Den var så ulidelig treig. Det var som å vasse i sirup mente han.

...så jeg tok en titt. Der fant jeg at det kanskje ikke var så rart at det gikk treigt. Totalt fant jeg 3106 - tre tusen ett hundre og seks forekomster av diverse virus. Jeg gadd ikke prøve å reparere engang. Full reinstallasjon

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jeg si! Ante ikke at det gikk an å ha så mange virus uten at PCen hadde knelt for lenge siden. For meg høres det ut som sønnen din har en svært overlevelsesdyktig PC. Hadde jeg funnet ut at jeg hadde 3106 virus, ville jeg fått svettetokter og muligens hjerteattakk. Det er svært betryggende å ha et skikkelig antivirusprogram i disse klez-tider (jeg har i snitt mottatt et par klez-virus om dagen den siste tiden). Håper reinstalleringen gikk greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si! Ante ikke at det gikk an å ha så mange virus uten at PCen hadde knelt for lenge siden. For meg høres det ut som sønnen din har en svært overlevelsesdyktig PC. Hadde jeg funnet ut at jeg hadde 3106 virus, ville jeg fått svettetokter og muligens hjerteattakk. Det er svært betryggende å ha et skikkelig antivirusprogram i disse klez-tider (jeg har i snitt mottatt et par klez-virus om dagen den siste tiden). Håper reinstalleringen gikk greit.

Hei!

Jeg ble også forundret over at maskinen i det hele tatt pustet. Jeg stirret mer og mer vantro på skjermen etterhvert som antallet økte.

Reinstalleringen gikk veldig greit. En partisjon til operativsystem (C:) og resten fordelt på andre partisjoner. Det var bare C: som var infisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å investere i ett antivirusprogram til din sønn i bursdagsgave.... :-))

Jeg mottar også daglig 2-10 virusinfiserte e-poster, så jeg er helt avhengig av et oppdatert antivirusprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å investere i ett antivirusprogram til din sønn i bursdagsgave.... :-))

Jeg mottar også daglig 2-10 virusinfiserte e-poster, så jeg er helt avhengig av et oppdatert antivirusprogram.

Hei!

La oss si det slik at det var godt beskyttet av Norton inntil han fant ut at han hadde for liten plass på harddisken. Han løste det ved å hive ut noen programmer som tok stor plass... :-)

Jeg tror neppe at han hiver ut Norton neste gang.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...