Gå til innhold

Egoistisk å ønske barn


Gjest villebaresi det

Anbefalte innlegg

Gjest villebaresi det

Har fulgt med den opphetede debatten angående homofiles rett til å adoptere, eller debatten om dette bør bli lovlig også i Norge. I mange av innleggene blir adoptivforeldrene beskyldt for å være egoistiske siden de frykter konsekvensene av et slikt vedtak.

Ville bare ha sagt når det er snakk om egoisme synes jeg ikke denne gruppen mennesker bør henges ut. Adoptivforeldre har gått igjennom en lang og tøff prosess, ofte både før og etter at avgjørelsen om adopsjon blir tatt. Selvsagt er det egoistisk å ønske seg barn, enten de er egenfødte eller adopterte, der burde alle som selv har barn og kaller andre mennesker egoister feie for egen dør først. Faren her ligger i at man gjør retten til å adoptere til en kampsak for homofile. Vi bør huske at det ikke er en menneskerett å få barn. At to av samme kjønn skal ha barn sammen strider imot naturen, der får dere si og mene hva dere vil. Alle mennesker er like mye verdt, uansett seksuell legning, men alle bør vite at om man lever sammen med det samme kjønn fører det med seg at man må unnvære noe. Forresten må vi alle velge bort ting vi kanskje ønsker oss av hensyn til andres beste.

Vet at dette kan vekke reaksjoner i vårt moderne samfunn der slike meninger ikke er politisk korrekte. Setter min lit til at norske myndigheter tar en klok avgjørelse om spørsmålet kommer på dagsorden

Hilsen en som har sett litt av livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Skal jeg være ærlig, så er mitt inntrykk at de som bruker argumentet om at de ønsker seg barn av egoistiske årsaker snakker om seg selv og sin egen motivasjon. Det er ikke andre som sier det om dem.

Blant annet brukes argumentet sterkt som en slags aksept mot at homofile skal få adoptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...