Gå til innhold

Brilleslangen:


eikebladet

Anbefalte innlegg

Hei Brilleslangen!

Jeg leste svaret ditt 07.06 hvor du sa at BUFA ønsket tilleggsopplysninger og at du dermed måtte ha et nytt møte med barnevernet. Er du villig til å fortelle noe om hva de savnet i den første rapporten?

Jeg er selv en enslig adoptant og er derfor veldig interessert i noen hint om hva jeg bør sørge for at blir med i rapporten. Jeg regner med å få sos.rapporten ila. denne eller neste uke, så hvis det er noe som jeg allerede nå vet bør være med kan jeg få barnevernet til å belyse det. Jeg er veldig takknemmelig for svar!

Ellers må jeg si jeg følte med deg når jeg leste innlegget ditt. Det må være trasig å få en slik beskjed når man har ventet så lenge..... Lykke til videre!

Kanskje kommer vi til å "snakkes" i dette forumet fremover også, - jeg har også Kina som giverland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ogsåenslig

Eikebladet og brilleslangen: BUFA avslår

alle søknader fra enslige som står oppført med Kina som giverland nå! De regner det ikke som et reelt giverland, fordi en ikke vil få barn derifra før godkjenningen går ut (foreningene har fylt opp kvotene for både 2002 og 2003).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikebladet og brilleslangen: BUFA avslår

alle søknader fra enslige som står oppført med Kina som giverland nå! De regner det ikke som et reelt giverland, fordi en ikke vil få barn derifra før godkjenningen går ut (foreningene har fylt opp kvotene for både 2002 og 2003).

Hei ogsåenslig!

Hvorvidt man blir behandlet av BUFA eller ikke, tror jeg avhenger av hviken adopsjonsforening man søker gjennom. Jeg har valgt Inoradopt, og det har vist seg å slå heldig ut for min del. Mens AF og VB hadde lange køer av enslige når restriksjonene kom i fjor høst, hadde Inoradopt så og si ingen kø. Selv om de bare får sende 1 enslig søknad til Kina hvert år, har jeg faktisk muligheter til å komme med i 2003, i verste fall i 2004. I tillegg har jeg sagt meg villig til å vurdere barn med små handikap, og i så tilfelle kommer man jo utenom køen.

Opplysningene har jeg fra Inoradopt. Jeg fikk nemlig også høre at BUFA konsekvent avviste enslige søkere på Kina for tiden, og tok derfor kontakt med Inoradopt for å høre om det stemte. De kunne fortelle meg at jeg ikke hadde noen grunn til å bekymre meg. De sa at de hadde informert BUFA om at de har kontroll over sine enslige Kina søkere, og at de ikke tok inn flere enslige søkere på Kina enn det de kunne håndtere med dagens kvoter. De hadde derfor informert BUFA om at de kunne behandle Inoradopt's søkere på vanlig måte.

Men jeg føler meg jo ikke helt sikker før jeg har en BUFA vurdering i hånden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Hei

Du kan gjerne få vite hva de vil ha mere opplysninger om. Men da synes jeg du skal maile meg først, for jeg må skrive litt mer rundt det, og det synes jeg ikke egner seg her på dette forumet. Så sender du mag en mail på

[email protected]

så får du svar.

Jeg er også sånn noenlunde beroliget av svaret fra VB angående situasjonen for meg som enslig. Riktignok har de også innført stopp for nye søkere, men de har fortalt meg i februar at min søknad vil gå enten i år eller begynnelsen av neste år hvis jeg blir godkjent, avhengig av om kvoten er oppbrukt for i år eller ikke. Når de sier så, så må jeg tro på dem. Men det har sikkert litt å si at min søknad ble regisrert hos dem for litt over ett år siden.

Kanskje og forhåpentligvis har det litt å si iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...