Gå til innhold

Velferdspermisjon


guri

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger noen råd i forbindelse med søknad om velferdspermisjon med lønn under hentereise. Jeg jobber i staten, og vet at andre har fått innvilget dette uten problemer. Har dere noen argumenter jeg kan liste opp for arbeidsgiver, dersom jeg får problemer med å få søknaden godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

kanskje du kan stille spm på trygdespørsmålsiden?? Jeg har ikke peiling. Visste heller ikke om at noen fikk lønn under hentereisen? Jeg jobber på delvis privat og kommune. håper du får positivt svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkelig mamma

kanskje du kan stille spm på trygdespørsmålsiden?? Jeg har ikke peiling. Visste heller ikke om at noen fikk lønn under hentereisen? Jeg jobber på delvis privat og kommune. håper du får positivt svar..

Hei 'guri',

Arbeidsgver har ikke plikt til å gi velferdspermisjon med lønn i forbindelse med hentereise, bare så det er sagt.

Du bør forhøre deg med leder, eller direkte til personalavdelingen ved din arbeidplass. Svaret på spørsmålet vil du finne i personalhåndbok eller i overenskomst ved arbeidplassen.

Når du søker velferdpermisjon med lønn, er det bruk at dager som vanligvis gjelder i forbindelse med egenmelding, flyttedag, legebesøk, innkjøring i barnehage o.l. du event. kan få innvilget, men det forutsetter at du ikke har 'brukt opp' dagene allerede, og hva som er vanlig praksis ved arbeidplassen (Hva står i avtaleverket?).

Selv jobber jeg i kommune, og fikk innvilget velferdpermisjon med lønn for hentereise, og jeg begrunnet søknaden med, foruten formålet med søknaden, at jeg ikke hadde 'brukt' velferdsdager på lang tid.

Ble du klokere?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei 'guri',

Arbeidsgver har ikke plikt til å gi velferdspermisjon med lønn i forbindelse med hentereise, bare så det er sagt.

Du bør forhøre deg med leder, eller direkte til personalavdelingen ved din arbeidplass. Svaret på spørsmålet vil du finne i personalhåndbok eller i overenskomst ved arbeidplassen.

Når du søker velferdpermisjon med lønn, er det bruk at dager som vanligvis gjelder i forbindelse med egenmelding, flyttedag, legebesøk, innkjøring i barnehage o.l. du event. kan få innvilget, men det forutsetter at du ikke har 'brukt opp' dagene allerede, og hva som er vanlig praksis ved arbeidplassen (Hva står i avtaleverket?).

Selv jobber jeg i kommune, og fikk innvilget velferdpermisjon med lønn for hentereise, og jeg begrunnet søknaden med, foruten formålet med søknaden, at jeg ikke hadde 'brukt' velferdsdager på lang tid.

Ble du klokere?

Vennlig hilsen

Men når får man permisjon med lønn. NÅR starter dette, er dte når du kommer hjem? Så vis man ikke får permisjon med lønn så blir det å ta ut ferie.?

Alt avhenger hvor lenge man blir orte også ikke sant? Det er jo forskjell på 2 uker og 5-6 uker.

For min del så er det ennå en stund til. men det er greit å vite litt på forhånd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkelig mamma

Men når får man permisjon med lønn. NÅR starter dette, er dte når du kommer hjem? Så vis man ikke får permisjon med lønn så blir det å ta ut ferie.?

Alt avhenger hvor lenge man blir orte også ikke sant? Det er jo forskjell på 2 uker og 5-6 uker.

For min del så er det ennå en stund til. men det er greit å vite litt på forhånd :-)

Hei,

Vi var på hentereise, og den varte 13-14 dager, og jeg fikk innvilget velferdspermisjon med lønn (kan innvilges inntil 10 virkedager). Min mann tok ut ferie med lønn, men ulønnet permisjon var et alternativ.

Dagen etter hjemkomst startet 'adopsjonspermisjonen'. Jeg valgte 100 % lønn, og 'adopsjonspermisjonen' varte i 39 uker (4 uker forbeholdt far). Mens far hadde permisjon, valgte jeg å ha ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...