Gå til innhold

Velferdspermisjon


guri

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger noen råd i forbindelse med søknad om velferdspermisjon med lønn under hentereise. Jeg jobber i staten, og vet at andre har fått innvilget dette uten problemer. Har dere noen argumenter jeg kan liste opp for arbeidsgiver, dersom jeg får problemer med å få søknaden godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg jobber i privat bedrift(helsevesenet) men mottar komm.støtte. Min arb.plass går etter komm. regler.

Jeg brukte argumenter som ble foreslått her inne på DOL, jeg har ikke vært til lege under mitt "svangerskap", ei heller vært sykemeldt i den forbindelse. Arbeidet mitt gjør jeg helt til jeg reiser.....altså jeg får ikke de tre ukene før vanlig nedkomst.

La vekt på at jeg synest det var riktig å gi meg permisjon med lønn under hentereisen, mitt "svangerskap" skulle ikke diskrimineres i forhold til gravides rettigheter.

Dette slo virkelig an hos min arb.giver, han mente det var rett og rimelig det jeg argumenterte for, han sa det faktisk med et godt smil.

14 dagers permisjon med lønn for meg altså :o))))))))

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg jobber i privat bedrift(helsevesenet) men mottar komm.støtte. Min arb.plass går etter komm. regler.

Jeg brukte argumenter som ble foreslått her inne på DOL, jeg har ikke vært til lege under mitt "svangerskap", ei heller vært sykemeldt i den forbindelse. Arbeidet mitt gjør jeg helt til jeg reiser.....altså jeg får ikke de tre ukene før vanlig nedkomst.

La vekt på at jeg synest det var riktig å gi meg permisjon med lønn under hentereisen, mitt "svangerskap" skulle ikke diskrimineres i forhold til gravides rettigheter.

Dette slo virkelig an hos min arb.giver, han mente det var rett og rimelig det jeg argumenterte for, han sa det faktisk med et godt smil.

14 dagers permisjon med lønn for meg altså :o))))))))

Lykke til

Hei Påfugl

Jeg jobber også i helsevesenet, som er delvis privat. Det vil si at det eies av en stiftelse men drives med midler fra kommunen.. Jeg kommer også til å søke når den tid kommer,. og håper jo selvsagt at vi slipper å bruke av ferien. Tenk hvis man må være der i 5-7 uker, og da må man tilslutt ha permisjon UTEN lønn..

Har skrevet ned det som du skrev til min tid kommer!! Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...