Gå til innhold

Jeg blir så glad


bart

Anbefalte innlegg

Hei dere

Tusen takk for svar på mitt innlegg lenger ned. Så godt å høre hvor mange som engasjerte seg og tok det til etterretning.

Dere er en flott gjeng.

Til dere som av og til har skrevet inn her og påstått at det ikke går an å ta opp sensitive temaer her uten å bli "halshogd"

Svarene på innlegget mitt skulle vel motbevise det.

klem fra Bart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si at du i alle fall ga meg en tankevekker med innlegget ditt. Jeg tror aldri jeg bevisst har oversett andres egenføtde barn når vi har vært på treff i regi av AF, men jeg må jo innrømme at jeg neppe har viet dem den helt store oppmerksomheten heller... Har aldri tenkt over at jeg har gjort noe feil, men når du sier det, så er det neppe helt rett heller :-(

Jeg tror neppe det er bevisst at vi glemmer de som er egenfødte, det er vel kanskje snarere det at man i siutasjonen er så fokusert på de som er adopterete. Men det betyr jo ikke at det er rett, og at vi ikke burde tenke oss om hva vi gjør og sier....

Vel, jeg lærte i alle fall noe i dag, og det skal jeg ta med meg videre på min vei :-)

Og jeg synes du har rett i at dette er et bevis på at man ikke nødvendigvis blir halshogd her inne om man tar opp noe litt "kontroversielt".

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei Bart. Som du sier så ble man engasjert av innlegget. Vi har selv ikke barn, men har håper på å få adoptere!

Vi har derfor heller ikke deltatt på noen treff. Slik du beskriver det med at man var mest opptatt av barna som var adopterte, og at ikke deres egnefødte fikk oppmerksomhet - er det på en måte Rasisme?? Vi er så opptatt av å skydde barna ifht rasisme. , men ignorering er på en måte rasisme, om du gjør det ifht en hvit eller en farget ikke sant.

Håper at ditt innlegg for oss alle til å bli mere bevisste på at det er ikke bare de som adopterer som betyr mest. Alle barna er forhåpentligvis like mye ønsket :-D La oss ikke glemme det

Hilsen en som ennå har en lang periode med venting foran meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei Bart. Som du sier så ble man engasjert av innlegget. Vi har selv ikke barn, men har håper på å få adoptere!

Vi har derfor heller ikke deltatt på noen treff. Slik du beskriver det med at man var mest opptatt av barna som var adopterte, og at ikke deres egnefødte fikk oppmerksomhet - er det på en måte Rasisme?? Vi er så opptatt av å skydde barna ifht rasisme. , men ignorering er på en måte rasisme, om du gjør det ifht en hvit eller en farget ikke sant.

Håper at ditt innlegg for oss alle til å bli mere bevisste på at det er ikke bare de som adopterer som betyr mest. Alle barna er forhåpentligvis like mye ønsket :-D La oss ikke glemme det

Hilsen en som ennå har en lang periode med venting foran meg!

mente selvsagt:

at de som blir adopterte , og ikke de som adopterer som betyr mest!

hilsen en som ennå venter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at du i alle fall ga meg en tankevekker med innlegget ditt. Jeg tror aldri jeg bevisst har oversett andres egenføtde barn når vi har vært på treff i regi av AF, men jeg må jo innrømme at jeg neppe har viet dem den helt store oppmerksomheten heller... Har aldri tenkt over at jeg har gjort noe feil, men når du sier det, så er det neppe helt rett heller :-(

Jeg tror neppe det er bevisst at vi glemmer de som er egenfødte, det er vel kanskje snarere det at man i siutasjonen er så fokusert på de som er adopterete. Men det betyr jo ikke at det er rett, og at vi ikke burde tenke oss om hva vi gjør og sier....

Vel, jeg lærte i alle fall noe i dag, og det skal jeg ta med meg videre på min vei :-)

Og jeg synes du har rett i at dette er et bevis på at man ikke nødvendigvis blir halshogd her inne om man tar opp noe litt "kontroversielt".

Beste hilsen fra

Jeg skriver under på _alt_ jeg .....dessverre!

Gjett om jeg skal skjerpe meg, bart og alle dere andre med "blandet familie"

Som unnskyldning får jeg si at om jeg _har_ gjort forskjell har det aldri vært bevisst. Skjønnt hva hjelper det for et lite hjerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver under på _alt_ jeg .....dessverre!

Gjett om jeg skal skjerpe meg, bart og alle dere andre med "blandet familie"

Som unnskyldning får jeg si at om jeg _har_ gjort forskjell har det aldri vært bevisst. Skjønnt hva hjelper det for et lite hjerte...

Kjære deg.

Jeg tror selvfølgelig ikke at noen gjør sånne ting bevisst men ønsket å sette fokus på det og det ser det ut til at jeg har klart he he.

klem fra Bart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Abedulla

HEI

Jeg las innlegget dit, men ikke svarene. Det skal jeg gjøre i morgen. MEN vi er isamme situasjon som dere. Vi har en deilig liten lyslugget og blålyd sønn på snart fem år. For 6 uker siden kom vi hjem med ei lita tulle fra Colombia. Foreløpig har vi ikke merket så mye av det du beskriver, det er kun når vi treffer kjente som ikke står oss nærmest. Da er det kun del lille jenta de ser på.

De nærmeste vennene gjør helst det motsatte, i alle fall i starten, storebror får masse oppmerksomhet.

MEN, når jeg treffer andre og opplever at vår sønn blir oversett, tar jeg ham med i samtalen, jeg sier til ham at han er en flott storebror og forteller et eller annet flott som han har gjort, enten i barnehagen eller hjemme. DA blir forkuset rettet like mye mot ham. Det har gått bra hittil ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...