Gå til innhold

Reiser snart til Kina


SnartKina

Anbefalte innlegg

Ja nå er det bare to dager igjen til vi reiser.

Det ser ut som om koffertene blir ganske så fulle. Må vi ha med bleier og Nestleprodukter (grøt etc.)?

Vi skal til Guangzhou og Beijing.

Er det lett å få tak i det vi trenger?

Hvor mye må vi betale for en trille med kalesje og en rygg som kan legges helt ned?

Håper noen kan gi oss noen gode råd så det ikke blir så altfor mange kofferter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilja

Dere MÅ ikke ha med hverken melke- eller grøtpulver. På super'n "vår" i Beijing hadde de hyllemeter på hyllemeter med dette. MEN: Det kan jo også være greit å vurdere hva dere synes er mest lettvint: Å spandere plass i kofferten til det dere trenger (ihvertfall til å begynne med) eller å handle der.

Jeg hadde med Prosobee (soyabasert melkepulver) og Nestle risgrøt med banan. Tok med så mye som jeg trodde jeg ville få bruk for (så hadde jeg ekstra plass til alt jeg skulle drasse med hjem :-)))) Saken var bare at vår lille-Ping var en skrubbsulten liten slukhals, og dermed ble vi nødt til å handle der. Og vær forberedt på å bruke en del tid på å handle! Selv med "handlelapp" på kinesisk og hjelp fra butikkpersonalet, tok det adskillig med tid å lete seg fram blant alle sortene. Og hvis dere vil ha med dere mest mulig av sightseeing, så kan tida bli knapp!

Ingen på gruppa vår hadde behov for å handle vogn, og jeg så ingen vogner på de plassene vi var innom heller. Så forbered dere i så fall på en liten ekstrasving ett eller annet sted.

Lykke til med pakking og reise, og hils til Midtens Rike ifra oss! (lengte, lengte...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venterigjen

Der dere skal får dere tak i alt (nesten) - og litt mer (butikkene her hjemme er som små landhandler å regne).

Vi hadde med soyabasert melkeerstatning (som hun nektet å drikke), nan og bananrisgrøt. Sistnevnte var veldig godt.

Jeg anbefaler at dere har en pakke grøt og en pakke med melkeerstatning ettersom dere høyst sannsynlig kan komme til å få barna ved ankomst. Det gjorde vi (selv om vi etter programmet skulle få de dagen etterpå). Og det var FANTASTISK! Men det er greitt å ha tilrettelagt for dette på forhånd.

Deretter kan dere jo handle det dere trenger der nede - vi valgte å gi jenta vår det hun var vant til og tok med oss melkeerstatning (hun var vant til en med vaniljesmak) og kinesisk grøt hjem. Deretter overførte vi henne til norsk melkeerstatning og grøt gradvis etter et par uker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiger Slange Okse ?

Jeg anbefaler på det varmeste å bruke minst mulig vogn og mest mulig babybjørn dersom det er mulig. Ungene blir mye fortere trygge og vant til sin nye mamma og pappa. Det så vi helt tydelig på vår siste reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tiger Slange Okse ?

Jeg anbefaler på det varmeste å bruke minst mulig vogn og mest mulig babybjørn dersom det er mulig. Ungene blir mye fortere trygge og vant til sin nye mamma og pappa. Det så vi helt tydelig på vår siste reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kinamamsen

Jeg anbefaler på det varmeste å bruke minst mulig vogn og mest mulig babybjørn dersom det er mulig. Ungene blir mye fortere trygge og vant til sin nye mamma og pappa. Det så vi helt tydelig på vår siste reise.

Jeg har erfaring med at noen barn ikke er så glade i Baby Bjørn da man kommer litt for nært sine nye foreldre i en tidlig fase. Noen av barna ønsker å holde litt avstand til å begynne med, og de er ikke vant med så mye kroppskontakt. Kanskje lurt å prøve seg fram litt og ta det litt forsiktig i begynnelsen.

Ellers så anbefaler jeg en lett trille med kalesje mot sol og varme.

Vi hadde ikke så mye muligheter til shopping av vogner på våre to turer så jeg var glad for at jeg hadde med meg vogn hjemmefra.

Bare et par tips fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest På andre runde

Slutter meg til det som er sagt under her. Har ikke fulgt så nøye med at jeg vet hvor gammelt barnet ditt er, (vår datter var 12mnd), men her er min erfaring fra første runde: NAN melkeblanding 1pk: hun likte den ikke! risgrøt med banan 1pk: OK

Kornmokjeks og bokstavkjeks: Kjempesuksess!!

Det var risvelling tilgjengelig på begge hotellene og barnerett med egg til alle lunsjer. For oss var det ikke noe problem: Hun spiste alt, men NAN melkeblanding ville hun altså ikke ha. Vi kjøpte soyamelk i små flasker, dessuten drakk hun vann med bittelitt sukker i og utvannet appelsinjuice. Vi fikk beskjed fra barnehjemmet at "hun spiser alt". Det stemte jo; vår oppgave ble faktisk å begrense at hun ikke spiste for mye. Dette varte lenge etter at vi kom hjem. Vi var ikke der om sommeren, men kan vel tenke meg at det med væsketilførsel blir ekstra viktig nå. Vi bommet på én ting: Hullet i tåteflaska var av norsk standard. Hun klarte ikke å suge noe idet hele tatt, (det ble fram med saksa etterhvert) - og vi hadde ikke noe alternativ til Nan melkeblanding. Vi har ledd litt av oss selv i ettertid: kunne ikke klare alt første gangen, nybakte foreldre, selv om alt var grundig planlagt og info innhentet fra DOL og andre med erfaring. Neste gang blir det saft mm. i tillegg. De er ganske slitne når de kommer. Kanskje har de ikke vært utenfor barnehjemmet før heller.

Uansett lykke til og ha en herlig tid i Kina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg få ønske dere en god tur.

Vi kom hjem fra Kina med vår herlige datter på onsdag.

Vi hadde med oss NAN2 samt noen glass med norsk middagsmat. Hun likte godt NAN2 og var veldig glad i den norske middagsmaten. Vi gikk tomt for det i Kina og kjøpte noen Heinz middagsglass med det var tydeligvis ikke like godt. Videre hadde vi med risgrøt m/banan - det var noe hun også likte godt.

Husk tåteflaske med engangsposer - utrolig lettvint.

Vi tok også med oss en grøttallerken i plast samt en skje som hun brukte. Samt termos til kokt vann.

Mariekjeks var vi veldig glad vi hadde med. Det var veldig greit tidsfordriv for henne når vi skulle spise o.l.

Hun elsket babybjørn. Etter et par dager var det full jubel hver gang vi tok fram babybjørn-selen.

Vi hadde med oss alle bleiene vi trengte.

Husk at det er veldig varmt - vi hadde 35-37 grader i skyggen. Trengte ikke langbukser eller gensere. Ta også med lett tøy til barnet. Og vaskemiddel - slik at dere kan skylle opp tøyet.

Ønsker dere igjen en riktig god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilja

Jeg anbefaler på det varmeste å bruke minst mulig vogn og mest mulig babybjørn dersom det er mulig. Ungene blir mye fortere trygge og vant til sin nye mamma og pappa. Det så vi helt tydelig på vår siste reise.

Bare en liten kommentar: Jeg hadde paraplytrille og bæresele, og brukte absolutt trilla mest. Det var ingen problemer med tilknytningen, hun var min fra sekund nr.1, og jeg var like mye hennes fra dag 2. :-)

Så både barn og erfaringer er nok forskjellige *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...