Gå til innhold

Anmeldelse av Follevågs bok


miluppa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Hva synes du om boken, Miluppa? Jeg slukte den ;-) Klarte ikke legge den fra meg før jeg var ferdig (slitsom dag på jobb dagen etter...). Synes det var utrolig interessant å få problemstillingen rundt dette med identitet belyst fra en som selv er adoptert. Er også ganske sjokkert over annen faglitteratur innen området som han refererer til (bl.a. løkteorien og "eplebarn")... Ellers lo jeg litt av superhelthenvisningene hans ;-)

Ha en fin sommer!

Hilsen ventende,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva synes du om boken, Miluppa? Jeg slukte den ;-) Klarte ikke legge den fra meg før jeg var ferdig (slitsom dag på jobb dagen etter...). Synes det var utrolig interessant å få problemstillingen rundt dette med identitet belyst fra en som selv er adoptert. Er også ganske sjokkert over annen faglitteratur innen området som han refererer til (bl.a. løkteorien og "eplebarn")... Ellers lo jeg litt av superhelthenvisningene hans ;-)

Ha en fin sommer!

Hilsen ventende,

Boka ble slukt på rekordtid. Meget interessant!

Denne Lifton-dama gjorde meg litt urolig. Att det går an at to adopterte har _sååå_ vidt forskjellige oppfatninger og opplevelser!?

Samtidig blir jeg nesten litt engstelig for at guttene har det _for_ lett. Kanskje det ikke er så dumt å få brynt seg tidlig? Ikke vet jeg. Jeg takker hver dag for at de har det så fint på skolen og i nærmiljøet, og er så glad de har sluppet å bli satt til veggs for noe _de_ ikke er ansvarlige for, men nå føler jeg meg ikke så trygg lenger... *sukk*

Noen ganger skulle jeg likt å være synsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka ble slukt på rekordtid. Meget interessant!

Denne Lifton-dama gjorde meg litt urolig. Att det går an at to adopterte har _sååå_ vidt forskjellige oppfatninger og opplevelser!?

Samtidig blir jeg nesten litt engstelig for at guttene har det _for_ lett. Kanskje det ikke er så dumt å få brynt seg tidlig? Ikke vet jeg. Jeg takker hver dag for at de har det så fint på skolen og i nærmiljøet, og er så glad de har sluppet å bli satt til veggs for noe _de_ ikke er ansvarlige for, men nå føler jeg meg ikke så trygg lenger... *sukk*

Noen ganger skulle jeg likt å være synsk!

Hei på deg,

Skjønner du er urolig, men mest sannsynlig går det vel bra, når de har hatt en så fin start på livet! Så klart kan de være uheldige å oppleve tilsvarende som Geir F gjorde i videregående, men det får vi krysse alt vi har for at ikke vil skje!!! Han landet iallfalla på beina, men jeg unner ingen den vonde opplevelsen han har hatt - og så i tre hele år... Setter nok merker. Sjokkerende lesing (at ikke tidligere venner av han en gang stilte opp!!!!). Vet ikke hva jeg skal si, men vil jo tro at en trygg og harmonisk barndom tross alt, er en fin ballast å ha med seg videre. I tillegg tror og håper jeg at ting har forandret seg litt siden GF vokste opp. Samfunnet har jo blitt mer åpent, og vi er mer vant til å se mennesker med forskjellige farger og opprinnelseland.

Tror det vil gå fint for godguttene dine, jeg (men, greit å ha erfaringene til GF i bakhodet og kanskje snakke med/forberede guttene litt på problemstillingen når de blir gamle nok?)!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hva synes du om boken, Miluppa? Jeg slukte den ;-) Klarte ikke legge den fra meg før jeg var ferdig (slitsom dag på jobb dagen etter...). Synes det var utrolig interessant å få problemstillingen rundt dette med identitet belyst fra en som selv er adoptert. Er også ganske sjokkert over annen faglitteratur innen området som han refererer til (bl.a. løkteorien og "eplebarn")... Ellers lo jeg litt av superhelthenvisningene hans ;-)

Ha en fin sommer!

Hilsen ventende,

Mye bra i Follevågs bok, men det er ikke alt jeg er like begeistret for, f.eks alt dette fokuset på superhelter. Men kanskje det er en guttegreie...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...