Gå til innhold

kuler i brystet, 2 mnd siden jeg sluttet å amme


monli

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor kul på høyre side av høyre bryst og mange små og mellomstore kuler i begge bryst. Hva kan dette være? Det er tre mnd siden jeg sluttet å amme, og to måneder siden jeg sluttet å pumpe meg. Den store kulen i høyre bryst gjør tidvis vondt. Hadde ikke en enste brystbetennelse da jeg ammet. Tenker mye på disse kulene da min svigerinne i fjor sommer fikk vite at hun hadde lymfekfreft. Hun gikk bare til legen for å sjekke en kul hun hadde fått på halsen. Til opplysning er jeg 26 år, og har ett barn som nå er 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære monli. Ultralyd eller røntgenundersøkelser kan gi deg svar på dette. Ikke bruk energi på å bekymre deg, men ta kontakt med legen din for å få det avklart. Kuler i brystene selv under ammeperioden bør undersøkes dersom de ikke blir mindre eller borte etter at barnet har diet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uglemor

Jeg sluttet å amme førstemann ganske brått pga sykdom. Jeg fikk flere kuler i spesiekt det ene brystet, som var der ganske lenge før de gradvis ble borte, jeg tror det tok to-tre måneder, men husker ikke nøyaktig... Disse kulene var litt ømme husker jeg, derfor regnet jeg med at det kom av at jeg hadde sluttet amminga for brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...