Gå til innhold

barnevernet


Gjest Set

Anbefalte innlegg

Er noe dere bør tenke dere NØYE om før dere kontakter. For makan til vanskelig system har jeg aldri vært borti.

bor selv på en barnevernsintutisjon, og det har vært alt annet enn enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fjortismamma

Kjære Set

Husk at barnevernet har forskjellige oppgaver - alt fra støttefunksjon til overtagelse av omsorgen. De kan gi god veiledning og støtte for foreldre i en vanskelig fase eller livssituasjon. De vil også hjelpe barn utav vonde oppvekstvilkår. Det er leit å høre at du opplever det anderledes. Håper du kan få det bedre alikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet er og blir en institusjon. menneskene som jobber der mottar lønn, klokka fire går de hjem til sitt og sine.

Å ta inn over seg alle skjebnene man treffer er ikke mulig uten å gå til grunne selv. Desverre for de som trenger barnevernet.

Det viktige er at du skjønner at de prøver å hjelpe med de midlene de kan bruke, innenfor de reglene som er satt.

Og at du ikke lar det skremme deg fra å knytte deg til mennesker av den grunn.

Mennesker kommer og går i livene våre. Noen mennesker kommer for å bli for godt. selv om de ikke er tilstede hele tiden blir de aldri borte for deg.

Om det stopper seg i et veikryss, så gå litt tilbake og velg et annet kryss istedet.

Om du føler at reglene er tungrodde, så prøv å se hvorfor de reglene er laget, og vær flink med å fortelle hva DU føler og tenker. Hvilke håp og drømmer DU har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet er og blir en institusjon. menneskene som jobber der mottar lønn, klokka fire går de hjem til sitt og sine.

Å ta inn over seg alle skjebnene man treffer er ikke mulig uten å gå til grunne selv. Desverre for de som trenger barnevernet.

Det viktige er at du skjønner at de prøver å hjelpe med de midlene de kan bruke, innenfor de reglene som er satt.

Og at du ikke lar det skremme deg fra å knytte deg til mennesker av den grunn.

Mennesker kommer og går i livene våre. Noen mennesker kommer for å bli for godt. selv om de ikke er tilstede hele tiden blir de aldri borte for deg.

Om det stopper seg i et veikryss, så gå litt tilbake og velg et annet kryss istedet.

Om du føler at reglene er tungrodde, så prøv å se hvorfor de reglene er laget, og vær flink med å fortelle hva DU føler og tenker. Hvilke håp og drømmer DU har.

Vel.. Jeg er ferdig på instutisjonen jeg bor på nå om ca. to uker.

Jeg har blandete opplevelser når det gjelder barnevernet. Mange gode, og mange dårlige.

Det er mange regler som de på ettervernsavdelingen jeg bor på har innført underveis som er helt ute på jordet (i mine øyne).

Ta f.eks det opprinnelige målet med avdelingen. At ungdommen skulle få bo mest mulig i en leilighetslignende situasjon. Plutselig, uten grunn innfører de nattevakt, noe som er stikk i strid med malen de jobber utifra.

Er glad jeg er ute om 2 uker........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Set

Husk at barnevernet har forskjellige oppgaver - alt fra støttefunksjon til overtagelse av omsorgen. De kan gi god veiledning og støtte for foreldre i en vanskelig fase eller livssituasjon. De vil også hjelpe barn utav vonde oppvekstvilkår. Det er leit å høre at du opplever det anderledes. Håper du kan få det bedre alikevel....

2 uker nå, så er jeg ute.

Fordet om jeg ønsker ettervern når jeg har flyttet ut, så er det slettes ik sikkertat jeg får det. Herlig system eller hva?

nå går jeg rundt å håper at de betalte den fakturaen jeg ga de... (de kontrollerer lønna min) Hvist ik, så blir jeg bannlyst fra alle arrangemangene til Scream, i all fremtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker nå, så er jeg ute.

Fordet om jeg ønsker ettervern når jeg har flyttet ut, så er det slettes ik sikkertat jeg får det. Herlig system eller hva?

nå går jeg rundt å håper at de betalte den fakturaen jeg ga de... (de kontrollerer lønna min) Hvist ik, så blir jeg bannlyst fra alle arrangemangene til Scream, i all fremtid...

Set,

Hvorfor vil du ha ettervern når du er så lite fornøyd med systemet?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner du til ettervernssiden? http://www.ettervern.org/

Denne siden gir deg som bor i fosterhjem eller institusjon under barnevernet noen tips om hva som skjer når du skal begynne å flytte for deg selv og hva du kan gjøre for at det skal gå så bra som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Set,

Hvorfor vil du ha ettervern når du er så lite fornøyd med systemet?

mvh,

Jeg vil ha ettervern pga at den økonomiske kabalen aldri i himmelen kommer til å gå opp når jeg skriver meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...