Gå til innhold

India


Gjest Ny i gamet

Anbefalte innlegg

Gjest Ny i gamet

Hei!

Vi har nettopp sendt sosialrapporten vår til SUAK(husker ikke de nye bokstavene). Vi skal adoptere fra India. Gjennom en link på en dansk adopsjonsorganisasjons hjemmeside fant jeg frem til CARA, som er den myndighet i India som gir det endelige klarsignal for adopsjon. Her fant jeg en liste over barn med spesielle behov som trengte foreldre. Flere av barna på listen har behov jeg og min kone mener vi kan hjelpe barnet å takle og har forespurt mer informasjon om et barn fra CARA. Det jeg lurer på er om noen vet hvordan de norske organisasjonene stiller seg til dette? Har noen gjort dette før oss? Vi har selvfølgelig også kontaktet organisasjonen vår, men saksbehandleren var borte så derfor spør jeg her. Håper noen kan svare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og velkommen hit!

Har selv fått to skjønne gudegaver fra India gjennom VB, hvorav den ene var SN - case. Men jeg har dessverre ingen erfaring å dele ang. CARA og special need cases. Men jeg har gjort meg noen tanker omkring temaet. Har selv sett disse listene Cara opererer med og mener de er lite oppdaterte, slik at der neppe er noen garanti for gyldigheten av dem.

Når det er sagt, så skjærer det meg i hjertet å lese side opp og side ned med barn som trenger foreldre så sårt, men som av medisinske årsaker er "vanskelig plasserbare", som det heter. Skulle gjerne stilt meg til rådighet nok engang for ett av disse barna...

MEN,

For det første må man være godkjent av norske myndigheter for å kunne bli "forespurt" om eller komme i betraktning som potensielle foreldre til et barn med spesielle behov (og ethvert annet barn også, selvsagt). Vanligvis kommer slike forespørsler gjennom den norske adopsjonsforeningen man tilhører. Jeg vet at ihvertfall Verdens Barn ofte får forespørsler fra sine samarbeidsorganisasjoner i India om å finne foreldre til barn med spesielle behov . Men om det er mulig å gå veien via Cara bør dere nok snakke med AF eller VB om.

Hvilken forening bruker dere, forresten? Ønsker du kontakt, kan du maile meg på flg. adresse: [email protected]

Ønsker dere ellers lykke til med godkjenning og resten av prosessen. Hold meg/oss gjerne oppdatert om hvordan det går mht. Cara og SN - barn kontra adopsjonsforeningen.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit!

Har selv fått to skjønne gudegaver fra India gjennom VB, hvorav den ene var SN - case. Men jeg har dessverre ingen erfaring å dele ang. CARA og special need cases. Men jeg har gjort meg noen tanker omkring temaet. Har selv sett disse listene Cara opererer med og mener de er lite oppdaterte, slik at der neppe er noen garanti for gyldigheten av dem.

Når det er sagt, så skjærer det meg i hjertet å lese side opp og side ned med barn som trenger foreldre så sårt, men som av medisinske årsaker er "vanskelig plasserbare", som det heter. Skulle gjerne stilt meg til rådighet nok engang for ett av disse barna...

MEN,

For det første må man være godkjent av norske myndigheter for å kunne bli "forespurt" om eller komme i betraktning som potensielle foreldre til et barn med spesielle behov (og ethvert annet barn også, selvsagt). Vanligvis kommer slike forespørsler gjennom den norske adopsjonsforeningen man tilhører. Jeg vet at ihvertfall Verdens Barn ofte får forespørsler fra sine samarbeidsorganisasjoner i India om å finne foreldre til barn med spesielle behov . Men om det er mulig å gå veien via Cara bør dere nok snakke med AF eller VB om.

Hvilken forening bruker dere, forresten? Ønsker du kontakt, kan du maile meg på flg. adresse: [email protected]

Ønsker dere ellers lykke til med godkjenning og resten av prosessen. Hold meg/oss gjerne oppdatert om hvordan det går mht. Cara og SN - barn kontra adopsjonsforeningen.

Hilsen fra

Hva står det for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...