Gå til innhold

lei av og vente.............grrrrrrrrrrrr


Gjest flo

Anbefalte innlegg

jeg er så lei av å vente på barneverntstjenesten at jeg kan ikke få sagt det. Det hjelper ikke å se på telefonen og si høyt; RING!!! Jeg blir sur og grinete....kan alle her være så snill og kryss fingrene for at de ringer imorgen for å avtale første møte? Vi har bare ventet i 197 dager på den telefonen...............måtte bare si det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flo, ring å spør hvordan det ligger an heller. Du blir bare sprø av å vente slik.

Hilsen

vi har purret med jevne mellomrom - de vil ikke si når de kan sette igang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg vil anbefale dere å skrive et brev der dere forteller når dere tok kontakt første gang, og at dere har hatt kontakt etterpå men ikke får noe anklaring på når de begynner arbeidet. At dere synes dere bør få en pekepinn. Riktignok er ikke adopsjonssaker noe de prioriterer høyt hvis de har det travelt, men det er jo en grense for hvor lange man skal vente også da. Så jeg synes ikke det er så mye forlangt at dere kan be om skriftlig tilbakemelding på når de tror de kan ha mulighet til å begynne. Bare slik at der får en formening om når de kan ta saken. Da blir de litt mer forpliktet til å melde ifra hvis det blir forsinkeles, og de blir litt mer forpliktet til å ta saken så fort som mulig etter forsinkelen også.

Men for all del, husk å vær hølig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg, flo. Jeg føler virkelig med deg. Er det ille å vente på tildeling eller hentebeskjed, er det 100 ganger verre å vente på Å FÅ KOMME IGANG.

Jeg lover at jeg skal tenke på deg og krysse alt jeg har. Om det hjelper vet jeg ikke, men det sies at tro flytter fjell!!!

Trøste- og krysseklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Abedulla

Ingen trøst for dere, men det kan være godt for andre å høre at noen er effektive. Vi ventet i tre uker på bvtj. Da beklagte de at de ikke kunne komme før de prioriterer slike saker her.

Vi er sikkert kjempehyggelige "klienter" alle oss som vil adoptere

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst, vi ventet i nesten 1 år før vi fikk første hjemmebesøk, men når de først kom , gikk det rimelig greitt. Det nyttet ikke å ringe og purre. Fikk bare svar i tomme lufta og som forsvant med vinden. Det er trasig å bo i en kommune som overhodet ikke prioriterer adopsjonssøkere.

Vi tok kontakt med varaordføreren i byen, og det var når hun begynte å nøste i saken at vi endelig fikk avtale om første hjemmebesøk. Stå på og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Micro

Jeg jobber i barnevernet og vet hvordan det er når det kommer inn søknader om adopsjon og arbeidspresset er enormt stort på saksbehandlerene fordi det er 100 andre saker. Men det betyr ikke at dere skal vente lenge likevel !!!

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og snakket med dem og spurt hvor lang vente tiden er og at du synes dere allerede har ventet lenge.........

I et hektisk system som barneverntjenesten kan man dessverre av og til bli litt borte som adopsjonsøkere.

Selv var mannen min og jeg heldige. Vi bor i en liten kommune hvor adopsjonsøknader blir prioritert.

Stå på ! De kan ikke avvise dere selv om dere maser litt !

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle for svar, oppmuntring og trøst. Vi har tatt kontakt med jevne mellomrom for å høre hvordan det ligger an - og kommer mest sannsynlig til å gjøre det igjen. Noen dager er dessverre mye mer negative mens andre er positive optimistiske.

Vi er klare som egg til å bli foreldre, og helst i går.....

takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aneca

Hei Flo

Da vi ringte vår bydel for å gjøre en avtale for første møte fikk vi et flytende - egentlig ganske avvisende, svar. Adopsjonssaker ble ikke prioritert, man hadde ikke egne folk som jobbet med det, de måtte periodevis leie inn mennesker og noe tidsperspektiv kunne de i alle fall IKKe gi oss. For å sjekke om dette var vanlig prosedyre ringte jeg en annen bydel. De bekreftet at det var vanskelig, men fortalte meg at det var visse regler de likevel måtte forholde seg til. Bl.a at vi som kontaktet dem hadde krav på et svar innen en viss tidsperiode.

Fant denne informasjonen på nettstedet til den aktuelle bydelen :

FORVALTNINGSLOVEN (to avsnitt av mange)

- Du har rett til å få veiledning om hvilke regler som gjelder for å få en bestemt tjeneste og informasjon om saksbehandlingen.

- Du har rett til å få et foreløpig svar om behandlingstiden hvis din søknad ikke kan avgjøres innen 1 måned etter at den er mottatt.

Denne infomasjonen hadde de ikke lagt ut på den bydelen jeg tilhører ;-)

Nå ønsker man jo ikke akkurat å legge seg ut med dem som i neste øyeblikk skal avgjøre ens sjebne, men en høflig henvisning til ovenfornevnte burde ikke gjøre noen skade. Jeg skrev et brev der jeg forklarte min situasjon og ba om en dato jeg kunne forholde meg til - om det så var 5 måneder frem i tid. På den måten ordnet det seg for oss. Etter det første negative inntrykket har jeg bare positive erfaringer med personene som jobber der.

Lykke til - jeg håper det ordner seg for dere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasserfaldfelder

Hei! For en tolmodighet! Et råd før du begynner prosessen: ikke vær redd de offentlige kontorene. Jeg bor også i en kommune som er svært treg. Men vi og flere andre har satt foten ned, og det har hjulpet. Noen som skulle adoptere for andre gang gikk til fylkesmannen. Da ble det fart på sakene. De tok kontakt i januar med kommunen, og fikk beskjed om å komme tilbake til høsten. Nå får de sendt saken før sommerferien!

Stå på! Ring og vis at dere vil noe!

Hilsen Wasserfaldfelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest barbeint

Hei Flo!

Er 197 dager lenge og vente er jeg full av tålmodighet. Vi ventet godt over 14måneder fra BVTJ ble kontaktet til sosialrapporten ble skrevet. ( første møte ble utsatt fra october til februar).

Vi maste akuratt passe, nok til at de fikk dårlig smvittighet når jeg presanterte meg i telefonen, men ikke så mye at de ble lei oss hell.

Vi ventet lenge, men er nå glad vi tilhører (tilhørte, vi har flyttet) ett kontor som tydlig bruker lang tid, men også har vært utrolig nøye og skrevet en helt fantasktisk rapp.

En som kjennner seg godt igjen i venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...