Gå til innhold

Gledesdrepere


Gjest Lurituri;)

Anbefalte innlegg

Gjest Lurituri;)

Heisann!

Om ca. ei uke fyller jeg 18 år, blir ganske greit med tanke på at jeg kan kjøpe drikke og ta serfikat og sånn. Men alle er nok ikke like glade for at jeg snart går inn i "de voksnes rekker"- foreldrene mine foreksempel. De har alltid vært strenge med å gå ut og sånn og mora mi har panikk- da mener jeg PANIKK for drikking.

Så jeg fortalte at jeg gledet meg til å bli 18 og greier og at da kunne jeg gjøre som jeg ville.

Å? hva kan du gjøre som du ikke kan gjøre nå da? Så lenge du bor under vårt tak og er avhenginge av oss, så skal du følge våres regler.

Etterpå måtte jeg love at jeg ikke begynte å kjøpe drikke og vere mye ut og sånn.

Og at om jeg kom inn i de "drikke- kretsene" så kom det ikke til å bli noe av meg til slutt.

Selfølgelig kommer jeg ikke til å bry meg så veldig om dette men føler likevel ikke at jeg er "fri", siden de alltid kommer til å kjefte og smelle visst jeg finner på noe "galt". Og særlig hjelp med serfikatet får eg nok heller ikke. Tror ikke 18 års tilværelsen blir så fantastisk som jeg først hadde trodd, og jeg som hadde bestemt meg for "å ta helt av".

Jaja, tvi tvi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Bare vent til jeg blir voksen (les 18 år), for DA"

He he he Kjenner meg igjen gitt.

Det eneste som skjedde var at jeg fikk egen selvangivelse og alle regninger kom i mitt navn...;0)

Tenk på det sånn; du kommer til å leve med foreldrene dine i drøye 20 år. Deretter skal du sørge for deg selv og stå for alle dine valg alene de neste 60 årene. Så hvorfor ha det så travelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest edna;)

Hei du tuppa...;o)

Huff, bare eit år til eg blir 18 år nå... gleder meg også.

Men eg skal aldri love at jeg ikke skal kjøpe alkohol eller noe sånt... er du 18 så er du 18 og da har du faktisk LOV til og gjøre det. Du kan bestemme over deg sjøl og gjøre dine egne valg. Klart mammar og pappar følger med og har sine meninger og råd, men de kan ikke bestemme noe....

Å de mora di sa om at kommer du inn i drikke kretsene blir du ikke noe.. ?! da kan du jo fortelle mor di at så å si alle her vi bor drikker og vist ingen av oss blir noe, da blir det jaggu meg ikke mye igjen av befolkninga her..!!

masse kos..;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria

"Bare vent til jeg blir voksen (les 18 år), for DA"

He he he Kjenner meg igjen gitt.

Det eneste som skjedde var at jeg fikk egen selvangivelse og alle regninger kom i mitt navn...;0)

Tenk på det sånn; du kommer til å leve med foreldrene dine i drøye 20 år. Deretter skal du sørge for deg selv og stå for alle dine valg alene de neste 60 årene. Så hvorfor ha det så travelt?

Regningene kom i mitt navn før jeg fyllte 18... eneste forskjellen jeg har merket er at jeg kan kjøpe min egen røyk og alkohol (nei, jeg drikker meg ikke dritings hver helg og røyker ikke som en svamp), deilig å slippe å bestille cola på restaurant når de fleste andre tar seg en pils til maten...

En forskjell til: endelig slipper mobilabonnementet mitt å stå i mammas navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren din høres ganske sær ut!!! Men stell pent med henne så du ikke blir kastet ut! Hun lærer nok etter hvert... Du kommer nok ikke til å merke så stor forskjell fra du var 17. De spør aldri om leg når du er gammel nok! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...