Gå til innhold

far tar adopsjonspermisjon


Gjest nico

Anbefalte innlegg

Vil det være negativt at vi sier det som det er at ved adopsjonen vår er det far som får permisjonen med barnet når vi kommer heim fordi mor studerer? Jeg har et år igjen av studiene når vi kommer heim med barnet. Er det at vi har en inntekt fast pluss studielån negativt? Det må vel være positivt at mor får en høyere utdanning basert på arbeid med barn/ungdom? (lærer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiger+Slange+Okse+?

Slik er det her i heimen også, Det eneste negative er at da får han bare.26 ukers permisjon, og du får fødselspenger. Dersom forholdet hadde væer omvendt, hadde han ikke fått fødselspenger, men du hadde fått full permisjonstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det her i heimen også, Det eneste negative er at da får han bare.26 ukers permisjon, og du får fødselspenger. Dersom forholdet hadde væer omvendt, hadde han ikke fått fødselspenger, men du hadde fått full permisjonstid.

Kan du forklare nærmere? Jeg vil jo få engangsstøtten på 32000 - også etter 6 uker får han permisjon, men bare 26 uker? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde vi det også. Pappaen tok hele permisjonen og koste seg glugg ihjel, mens jeg avsluttet det siste studieåret mitt. Det gikk kjempegreit, selv om vi var skeptiske i og med at dattera vår hadde knyttet seg mest til meg. Jeg vil anbefale at dere er hjemme begge to de to første ukene etter hjemkomst. Det gjorde vi, og de ukene var gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litt hjelpsom kanskje?

Kan du forklare nærmere? Jeg vil jo få engangsstøtten på 32000 - også etter 6 uker får han permisjon, men bare 26 uker? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare nærmere? Jeg vil jo få engangsstøtten på 32000 - også etter 6 uker får han permisjon, men bare 26 uker? Hvorfor?

Hvorfor far ikke får like lang stønadsperiode, kan ha sammenheng med at det er de samme reglene ved fødsel. Far får i det tilfelle også en stønadsperiode på opptil 195 stønadsdager (39 uker) med redusert dagsats eller opptil 145 stønadsdager (29 uker) med full dagsats

Her finner du folketrygdloven, ytelser ved adopsjon - http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/tl-19970228-019-041.html&dep=alle&emne=adopsjon&

Se også:

http://www.trygdeetaten.no/pub/fodsel.html#Adopsjonspenger

Her finner du folketrygdloven, ytelser ved fødsel - http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/tl-19970228-019-040.html&dep=alle&emne=adopsjon&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...