Gå til innhold

mens vi venter på BUFA


Puccini

Anbefalte innlegg

Vi har nylig fått sendt papirene våres til BUFA. Utolmodig som jeg er, lurer jeg på om papirene til Kina kan forberedes nå. For eksempel bilder e.l. Er det noen som kan si meg hvordan bildene presenteres? Er det venneanbefalinger til Kina ? Mange spørsmål... En ting til - vet noen om behandlingstiden i BUFA forlenges i ferietiden ?

Ellers kan jeg si at det blåser og regner her, så jeg og lillegutt har gått en dryppende våt regnværstur.

Hilsener fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei Puccini,

vi bruker VB - kan kanskje være noe forskjell fra AF og IA til VB.

Ingen venneanbefalinger ved søknad til Kina.

Vi måtte samle følgende bilder til Kina:

1) 2 bilder av huset (utvendig)

2) 6-8 bilder som reflekterer familisituasjoner

3) 2 passbilder av hver søker

Ellers får du jo ei 'oppskrift' fra foreningen din når BUFA har godkjent dere. Der står alt dere trenger - vi brukte ca. 2 uker på å samle alle dokumentene vi trengte - og da var det lengst ventetid på legetimene.

Lykke til i ventetiden!

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinabarn

Hei Puccini

Denne informasjonen gjelder KIna med AF:

Vi har nettopp rasert alle fotoalbum for gode bilder. Jeg anbefaler på det varmeste å ta flest mulig bilder NÅ, slik at du har ett problem mindre når du står med godkjenningen i hendene. To bilder hver av foreldrene, enten sammen eller hver for seg(vi hadde svært få bilder av oss sammen, så det ble litt stress med fotografering, fremkalling og utvelgelse). Ellers huset utenfra og inni og dere selv i daglige situasjoner(på hytta, på ski etc) Ikke bilder av nakne barn, ikke glass/flaser på bildet og bissevovsen eller pusen må ikke være hovedmotivet. Tilsammen 10 bilder.

Ellers kan det være lurt å bestille legetime dersom det er vanskelig å få time der du bor. Bestill ca. 4 måneder frem i tid så går det nok bra. Du får et skjema hos AF som skal fylles ut og stemples og signeres av legen, men dette må du altså vente med til godkjenningen er klar.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...