Gå til innhold

Barn nr. 2/Thailand


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

HEI!

Ser det er noen under som skriver at for adopsjon av barn nr. 2 fra Colombia må barnet være minst 2 år yngre enn barn nr. 1. Gjelder dette også for Thailand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes jeg har hørt at det er slik med adopsjoner fra Thailand også, jeg?! Mulig jeg tar feil, men dette kan de "erfarne" thaimammaer mer om enn meg :-) Håper du får svar!

Lykke til, hvis du skal i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder generelt. Når du skal adoptere nr. 2, sier SUAK/BUFA at det skal være to år mellom barnet en har fra før og det barnet som skal adopteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder generelt. Når du skal adoptere nr. 2, sier SUAK/BUFA at det skal være to år mellom barnet en har fra før og det barnet som skal adopteres.

Dette sier Barne og Familedepartementet om adopsjon av barn nr 2 i et rundskriv om retningslinjer for undersøkelse av adoptivhjem:

"Forhåndsgodkjenning til adopsjon av et nytt barn bør ikke gis før det sist ankomne adoptivbarn har vært i familien i et år. Som hovedregel bør det også være 2 års aldersforskjell mellom det nye adoptivbarnet og søkernes øvrige barn. Unntak kan særlig tenkes der barna er søsken. Dersom familiens livssituasjon ikke har forandret seg i forhold til det som fremkommer i tidligere sosialrapport, vil det være tilstrekkelig med en tilleggsrapport som angir dette barnets utvikling og tilpassing i familien."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Som noen allerede har nevnt, dette med to års aldersforskjell er generelt for alle land.

De fleste barna som kommer fra Thailand er over ett år ved hjemkomst, man får ett års "karantene", og en ny adopsjonsprosess tar rundt to år. Dermed vil jeg tro at dette med to års aldersforskjell ikke burde bli noe problem når neste tildeling fra Thailand eventuelt kommer.

Vi regner f.eks. med at om vi begynner på ny prosess, så kommer aldersforskjellen på våre barn til å bli _mer_enn_ to år på grunn av tidsperspektivet jeg skisserer over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...