Gå til innhold

ICBF - hvordan gis info om distrikt?


Asksmommy

Anbefalte innlegg

Vi ble godkjent 28.5. og venter nå på distrikt. Hvordan får vi den beskjeden?? Post eller e-post? Hører gjerne om hvor lang tid noen av dere ventet mellom distrikt og tildeling......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ble godkjent 17. april - og venter fortsatt på distrikt. AF gir informasjon om distrikt pr. brev, men dersom du har oppgitt mailadresse sender de som regel en mail også. Lykke til med venteinnspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lengtende colombiamamma

Vi fikk tildeling av distrikt pr. brev fra AF. Tiden fra tildeling av distrikt til den store telefonen og tildeling av barnet gikk veldig raskt. Distriktet kom 30/8-01 og tildeling av barnet kom 6/9-01, så det gikk rimelig fort. Jeg er ikke sikker på hvordan det er nå, om det er like raskt, men får håpe det for din skyld.

Lykke til!

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskejd om tildeling av distrikt på mail, brevet kom i posten dagen etter.

Vi ble godkjente hos ICBF 31.01.02, og fikk distrikt 06.06.02. Vi venter nå på Telefonen med "lengsel og smerte"

I det siste har tiden mellom distrikt og tildeling variert endel, fra ca 3 - 8 uker, så det er vanskelig å forutsi når tildelingen kommer. Vet ikke om det bare er for oss, eller så har ventetiden økt litt???...vi går hvertfall snart inn i vår 8. ventemnd:-(

Lykke til i ventetiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært inne på denne databasen flere ganger i uken i noen mnd. - alltid på jakt etter litt positiv informasjon som kan gløde opp mitt håp... Er der noen som kjenner seg igjen?

Svarene på innlegget om hvor lang tid det tar fra godkjenning i ICBF til tildeling av distrikt, var ikke det mest oppløftende jeg har lest i det siste... Har hele tiden hørt at prosessen tar i snitt 6 mnd., og sist vi fikk kvartalsrapport så virket det som om den eldste saken var kun 7 mnd.

Vi ble godkjent av ICBF for ca. 3 uker siden. Når jeg nå regner litt på når vi kan forvente å få reise, har jeg kommet til at det lett kan bli 2003 før vi setter våre bein i Columbia. Er jeg veldig pessimistisk nå?

Ønsker ikke å være negativ, det er bare det at i dag er jeg virkelig frustrert... (trenger litt trøst). Men jeg vet at alt kan skje og at det ikke er noen normal her. Av og til så føler jeg at jeg ikke holder dette ut... - all denne uvissheten!!! Det er vanskelig å forklare følelsen både til venner og familie - det er bare til å holde maska og forsøke å ta seg sammen. Noen ganger er jeg overrasket over hvor fint vi tar det og hvor sterke vi er - hadde aldri på forhånd kunne forestilt meg hvor tøft det kunne bli. Men vi vet jo at det kommer til å skje noe til slutt - og da blir den tunge ventingen som en fjern tåke (forhåpentligvis)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært inne på denne databasen flere ganger i uken i noen mnd. - alltid på jakt etter litt positiv informasjon som kan gløde opp mitt håp... Er der noen som kjenner seg igjen?

Svarene på innlegget om hvor lang tid det tar fra godkjenning i ICBF til tildeling av distrikt, var ikke det mest oppløftende jeg har lest i det siste... Har hele tiden hørt at prosessen tar i snitt 6 mnd., og sist vi fikk kvartalsrapport så virket det som om den eldste saken var kun 7 mnd.

Vi ble godkjent av ICBF for ca. 3 uker siden. Når jeg nå regner litt på når vi kan forvente å få reise, har jeg kommet til at det lett kan bli 2003 før vi setter våre bein i Columbia. Er jeg veldig pessimistisk nå?

Ønsker ikke å være negativ, det er bare det at i dag er jeg virkelig frustrert... (trenger litt trøst). Men jeg vet at alt kan skje og at det ikke er noen normal her. Av og til så føler jeg at jeg ikke holder dette ut... - all denne uvissheten!!! Det er vanskelig å forklare følelsen både til venner og familie - det er bare til å holde maska og forsøke å ta seg sammen. Noen ganger er jeg overrasket over hvor fint vi tar det og hvor sterke vi er - hadde aldri på forhånd kunne forestilt meg hvor tøft det kunne bli. Men vi vet jo at det kommer til å skje noe til slutt - og da blir den tunge ventingen som en fjern tåke (forhåpentligvis)...

Hei, Ann!

Jeg har snakket med AF, fordi vi har et "hull" på 8 uker i høst da vi ikke kan reise. Og -- det er ikke sannsynlig akkurat, men ble sagt at det KAN skje at vi får både distrikt og tildelig slik at vi kan reise og være tilbake før midten av Sept. -- Så som alltid -- alt kan skje. Jeg har hørt flest kort-versjoner når det gjelder tiden fra godkjenning til tildeling, og det stemmer at de som hadde hatt sine papirer lengst i colombia uten distrikt ved siste kvartalsrapport hadde vented 6 mnd. De fikk distrikt relativt rett etterpå og tildeling kanske raskt deretter hvis jeg husker riktig. så jeg tror 6 mnd. fra godkj. til distrikt er leeeenge i forhold til snittet. (Men, det forandrer jo ikke noe på hvor lenge vi til syvende og sist venter.....).

Må innrømme at jeg, som dere tenker på før eller etter nyttår. Vi har vel samme dato omtrent, 28.5. ??? Vi får følge hverandre og se om vi kommer på samme fly :).

Tolker utfra det du skriver at dere skal hente nr. 1? for oss er det nr. 3, så vi har nok mer tålmodighet. Husker hvilken påkjenning det var å vente på vår første. Da virker alt så fjernt og uvirkelig. Men det vil skje!!!! Lykke til med oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Ann!

Jeg har snakket med AF, fordi vi har et "hull" på 8 uker i høst da vi ikke kan reise. Og -- det er ikke sannsynlig akkurat, men ble sagt at det KAN skje at vi får både distrikt og tildelig slik at vi kan reise og være tilbake før midten av Sept. -- Så som alltid -- alt kan skje. Jeg har hørt flest kort-versjoner når det gjelder tiden fra godkjenning til tildeling, og det stemmer at de som hadde hatt sine papirer lengst i colombia uten distrikt ved siste kvartalsrapport hadde vented 6 mnd. De fikk distrikt relativt rett etterpå og tildeling kanske raskt deretter hvis jeg husker riktig. så jeg tror 6 mnd. fra godkj. til distrikt er leeeenge i forhold til snittet. (Men, det forandrer jo ikke noe på hvor lenge vi til syvende og sist venter.....).

Må innrømme at jeg, som dere tenker på før eller etter nyttår. Vi har vel samme dato omtrent, 28.5. ??? Vi får følge hverandre og se om vi kommer på samme fly :).

Tolker utfra det du skriver at dere skal hente nr. 1? for oss er det nr. 3, så vi har nok mer tålmodighet. Husker hvilken påkjenning det var å vente på vår første. Da virker alt så fjernt og uvirkelig. Men det vil skje!!!! Lykke til med oss begge!

Asksmommy, tusen takk for en liten solstråle... Det er godt å føle at der er noen der ute som er i samme båt!

Det er riktig at vi venter på nr. 1, og jeg tror du kan ha rett i at det er tøffest første gangen, siden man ikke har peiling på hva man går til.

Vi ble godkjent av ICBF 24. mai - så nå varierer det hver dag mellom optimisme og pessimisme (i dag var det en av de grå dagene). Vi er godkjent til et barn mellom 13-35 mnd. - synes at det med den store usikkerheten mhp. alder også er litt tøft å håndtere - vanskelig forberede seg både mentalt og på andre måter for den saks skyld.

Man får bare håpe på at dette går raskt. Ønsker dere også lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...