Gå til innhold

Vi måtte komme og hente sønnen vår :-(


kie

Anbefalte innlegg

Fikk en telefon fra skolen:

"kom og hent ham, han er helt umulig i dag"

Han hadde visst nektet å bli med på sangen, gjemt seg under bordet og etter på klatret på bordet og ropt bæsj og promp.

Og derfor skulle vi altså hente ham..

Hans siste skoledag på steinerskolen noensinne er på torsdag. Allikevel ble han "utvist" på en av de siste dagene...

PPT mener han sikkert reagerer på skolens måte å håndtere ham (de var der på observasjon ang. storebror pga. mulig dysleksi og ble sjokkert over elevsyn og all negativ oppmerksomhet og "forverrende" taklingsmåter..).

De sier rett ut at de er _veldig_ glad på barna sine vegne at vi tar dem ut.. Og det er jeg enig i. Han har blitt _mye_ verre etter at han begynte der.

Men allikevel...det er ikke så enkelt at dette _bare_ skyldes skolen.

Vet snart ikke hva jeg skal tro. Synes det bare er så fryktelig synd at han ikke kan få en ok avslutning på skolen før han bytter. De _vet_ jo at han utredes av ppt. At det kanskje ikke er alt han kan for.

MÅ de demonstrere så tydelig at de ikke vil ha ham der? Vi har jo skjønt det nå! :-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjipt! Håper ikke du lar dem slippe unna med dette! Jeg har faktisk hørt fra flere at det er vanskelig med Steinerskolen når man har barn med spesielle behov. Jeg har også en ide om at mangfoldet muligens er større i vanlig skole enn på Steinerskolen og at lærerene derfor kan ha mer erfaring?

Veldig kjipt med skoleavslutningen, du er en klok dame og får sikkert til noe helt privat som kan hjelpe ham å avslutte året og bli klar for nye utfordringer.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt! Håper ikke du lar dem slippe unna med dette! Jeg har faktisk hørt fra flere at det er vanskelig med Steinerskolen når man har barn med spesielle behov. Jeg har også en ide om at mangfoldet muligens er større i vanlig skole enn på Steinerskolen og at lærerene derfor kan ha mer erfaring?

Veldig kjipt med skoleavslutningen, du er en klok dame og får sikkert til noe helt privat som kan hjelpe ham å avslutte året og bli klar for nye utfordringer.

mvh,

Ja, han er visst ikke uvelkommen der de to siste dagene....hvis han "oppfører seg"...

Men det kan vi faktisk ikke love :-(

PPT mener at mye av det han gjør nå er en reaksjon på skolens håndtering, men den tanken vil jo ikke skolen tenke en gang.

Jeg håper at de kan være litt ok mot ham i dag og i morgen i det minste. Tror det er viktig for ham å få avsluttet på en ok måte.

Jeg skjønner ikke at de må gjøre ting verre!

Men både han og vi gleder oss til torsdagen er over.

Ellers må jeg nok regne med å ordne noe privat for ham.

Det er så synd. I fjor på denne tiden gledet han seg vilt til å bli skolegutt. Sto opp hver morgen og lurte på om han skulle begynne på skolen den dagen. Det hadde han gjort siden tidlig på året.

Nå vil han ikke gå på skole mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byhuldra

Ja, han er visst ikke uvelkommen der de to siste dagene....hvis han "oppfører seg"...

Men det kan vi faktisk ikke love :-(

PPT mener at mye av det han gjør nå er en reaksjon på skolens håndtering, men den tanken vil jo ikke skolen tenke en gang.

Jeg håper at de kan være litt ok mot ham i dag og i morgen i det minste. Tror det er viktig for ham å få avsluttet på en ok måte.

Jeg skjønner ikke at de må gjøre ting verre!

Men både han og vi gleder oss til torsdagen er over.

Ellers må jeg nok regne med å ordne noe privat for ham.

Det er så synd. I fjor på denne tiden gledet han seg vilt til å bli skolegutt. Sto opp hver morgen og lurte på om han skulle begynne på skolen den dagen. Det hadde han gjort siden tidlig på året.

Nå vil han ikke gå på skole mer...

Synes dette er trist å høre. Skolens reaksjon er så absolutt klanderverdig!

Håper bare hans syn på skolen ikke er helt ødelagt etter dette. Lykke til til høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er trist å høre. Skolens reaksjon er så absolutt klanderverdig!

Håper bare hans syn på skolen ikke er helt ødelagt etter dette. Lykke til til høsten!

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Håper dagen idag gikk bra?

Skal sønnen din begynne på en ny skole til høsten?

Håper de aller siste dagene går bra,

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Håper dagen idag gikk bra?

Skal sønnen din begynne på en ny skole til høsten?

Håper de aller siste dagene går bra,

mvh,

Joda, det gikk visst sånn passe. Dvs. mye kjeft (som vanlig) men ikke de helt store episodene.

I morgen er det avslutning!

Og dermed er vi ferdig med den skolen. Til høsten begynner han på den offentlige skolen i nærmiljøet og jeg håper/tror det vil gå litt bedre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det gikk visst sånn passe. Dvs. mye kjeft (som vanlig) men ikke de helt store episodene.

I morgen er det avslutning!

Og dermed er vi ferdig med den skolen. Til høsten begynner han på den offentlige skolen i nærmiljøet og jeg håper/tror det vil gå litt bedre der.

Håper dere får det godt til på nærskolen.

Kanskje dere trenger en Individuell Plan?

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva kie, jeg synes dette er en sak for avisene. Helt klart. Man behandler ikke små barn på samme måten som dine barn har blitt behandlet. Og et avisoppslag vil sette søkelyset på problemet og noen i skolesystemet vil kanskje bli refset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva kie, jeg synes dette er en sak for avisene. Helt klart. Man behandler ikke små barn på samme måten som dine barn har blitt behandlet. Og et avisoppslag vil sette søkelyset på problemet og noen i skolesystemet vil kanskje bli refset.

Joda, det er mulig det.

Men akkurat nå synes jeg ungene skal få slippe å hanskes med dette mer. De skal få lov til å begynne på ny skole med "blanke ark" og slippe å rippe opp i dette mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er mulig det.

Men akkurat nå synes jeg ungene skal få slippe å hanskes med dette mer. De skal få lov til å begynne på ny skole med "blanke ark" og slippe å rippe opp i dette mer.

Skjønner deg svært godt kie. Det samme har jeg tenkt om vår sønn. Derfor har tilbud fra lokalavisen om å ta opp saken blitt avist. Ønsker ikke mere oppstyr rundt sønnen min og slett ingen påtatt medfølelse og medlidenhet. Det er det siste man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Har lest en del av det du har skrevet tidligere. Skal det være så enkelt for lærere at det er bare å ringe hjem når det oppstår problemer de ikke takler, eller gidder å ordne opp i?

Dette var bare for usselt gjort av læreren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kie.

Huffa meg dette var trist! Jeg skjemmes på profesjonens vegne!!!

Steinerskole: Fy Skam dere!

Er enig i at aviser ikke er tingen, men en klage til Statens Utdanningskontor kan du sende. (Det skal finnes ett i hvert fylke under statsetatenes et eller annet.....) Det slipper barna dine å forholde seg til, og de er overordnet myndighet, også for privatskoler såvidt jeg vet. Steinerskolen har jo også en godkjenning for å drive skole....Kanskje de rett og slett skulle få slippe å ha det ? Akkurat denne steinerskolen mener jeg ;-)

Lykke til

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :-)

Er det ikke sånn i norge at alle barn har plikt til å gå på skole???

Er det da ikke skolens ansvar? For enkelt å si at foreldra må hente ungen.

Dem skylder på lite penger og personell, men etter loven så har ungen plikt til å være på skolen. Vi kan ikke holde ungene hjemme og det må da også virke motsatt!!!

Hilsen ei som har måttet hente ungen selv noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ueing

Vet du hva kie, jeg synes dette er en sak for avisene. Helt klart. Man behandler ikke små barn på samme måten som dine barn har blitt behandlet. Og et avisoppslag vil sette søkelyset på problemet og noen i skolesystemet vil kanskje bli refset.

Er helt uenig med deg Solsikke, uansett sak så synes jeg ikke det er riktig å kontakte avisene. Når det er barn med i bildet er vår jobb som foreldre å skjerme de fra stigmatisering og mistenkeliggjøring.

Grunn: Når jeg leser slike saker, så tenker jeg alltid at det er ting vi ikke vet som avisene ikke skriver om. Avisene er ute etter sensasjoner og vinkler ting helt fra "offerets" side, motparten nekter ofte å uttale seg gjemt bak sin taushetsplikt og andre grunner. Selv om ting som kommer i avisene ofte er riktig så vil mange automatisk lure på hva som ikke står det, lure på om det er snakk om foreldre som stiller for store krav, foreldre som alltid stiller seg på sine barns side uansett sak osv.

Jeg mistenker ikke kie på noen måte å være slik, men hadde jeg lest noe slikt med sensasjonsskrift i en avis ville jeg begynt å lure på hvordan mor kie er. Så enkelt og så vanskelig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er kanskje slik at denne skolen ikke vil ha elever med spesielle vansker.

Da er det nok tryggere i den off. skole, der kan han ikke bli utvist.

Jeg ser dette som et mulig tegn på private skoler er kun for de "vellykkede. Og er det slik, vil jeg si : Fri og bevare oss for den økte privatisering på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt uenig med deg Solsikke, uansett sak så synes jeg ikke det er riktig å kontakte avisene. Når det er barn med i bildet er vår jobb som foreldre å skjerme de fra stigmatisering og mistenkeliggjøring.

Grunn: Når jeg leser slike saker, så tenker jeg alltid at det er ting vi ikke vet som avisene ikke skriver om. Avisene er ute etter sensasjoner og vinkler ting helt fra "offerets" side, motparten nekter ofte å uttale seg gjemt bak sin taushetsplikt og andre grunner. Selv om ting som kommer i avisene ofte er riktig så vil mange automatisk lure på hva som ikke står det, lure på om det er snakk om foreldre som stiller for store krav, foreldre som alltid stiller seg på sine barns side uansett sak osv.

Jeg mistenker ikke kie på noen måte å være slik, men hadde jeg lest noe slikt med sensasjonsskrift i en avis ville jeg begynt å lure på hvordan mor kie er. Så enkelt og så vanskelig er det.

Nettopp det tenkte jeg også på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt uenig med deg Solsikke, uansett sak så synes jeg ikke det er riktig å kontakte avisene. Når det er barn med i bildet er vår jobb som foreldre å skjerme de fra stigmatisering og mistenkeliggjøring.

Grunn: Når jeg leser slike saker, så tenker jeg alltid at det er ting vi ikke vet som avisene ikke skriver om. Avisene er ute etter sensasjoner og vinkler ting helt fra "offerets" side, motparten nekter ofte å uttale seg gjemt bak sin taushetsplikt og andre grunner. Selv om ting som kommer i avisene ofte er riktig så vil mange automatisk lure på hva som ikke står det, lure på om det er snakk om foreldre som stiller for store krav, foreldre som alltid stiller seg på sine barns side uansett sak osv.

Jeg mistenker ikke kie på noen måte å være slik, men hadde jeg lest noe slikt med sensasjonsskrift i en avis ville jeg begynt å lure på hvordan mor kie er. Så enkelt og så vanskelig er det.

Se svaret jeg ga til kie du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er mulig det.

Men akkurat nå synes jeg ungene skal få slippe å hanskes med dette mer. De skal få lov til å begynne på ny skole med "blanke ark" og slippe å rippe opp i dette mer.

Det er jeg helt enig med deg i kie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...