Gå til innhold

Han fikk ikke være med i skoleteateret :-(


Wulfi

Anbefalte innlegg

Dette året har har HELE skolen jobbet med et musikalsk skoleteater. Alle har vært med på forberedelsene ,og alle har jobbet hardt. Store og små.

For ei uke siden så fikk vi SÅ mye skryt av guttungen på 11 1/2. Da hadde han 3 roller i teateret.

Så kom dagen hvor teateret skulle fremføres. Guttungen var veldig oppglødd og gledet seg villt til dette. Nede i garderoben hadde han (og noen flere) drevet å løpt frem og tilbake og da hadde de "øset opp" noen av de andre. De hadde fått beskjed om å roe seg ,men der og da så hjalp visst ikke det noe særlig.

Vi sitter opp i gymsalen ,og ser at stykket begynner ,vi filmer hele teateret og syns det er kjempegøy !!! Men guttungen VÅR kom aldri på scenen.... Hvorfor ? Fordi at lærerne hadde "tatt han ut pga dårlig oppførsel". Etter forestillingen satt min sønn på skolekjøkkenet og gråt i nesten en time.

Jeg SKJØNNER at han ikke kan få oppføre seg som han vil ,men de kunne da vel ha snakket med oss FØR de tok han ut ? Så kunne vi heller gitt beskjed at han fikk se til å oppføre seg ,ellers måtte han f.eks stå over de 2 neste fotballkampene de skal spille? Eller noe i den dur...

Han hadde jo tross alt gledet seg i et år han også , vært med å lage kulisser og kostymer , spille inn et par sanger og diverse.

Han gråt igjen da vi kom hjem. Jeg trøstet han så godt jeg kunne med å si at han ikke måtte være lei seg , fordi jeg VISSTE at han hadde vært flink på øvelsene !!!

I går så han teateret på video ,og da kom tårene IGJEN. Blir litt "pissed" på skolen jeg :-/

Hva mener andre? jeg som overreagerer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KariV

Nei, du overreagerer ikke. Snakk om tanketomme ledere! Klart at man kan være litt oppgira når man er spent, har nerver og gleder seg til å vise hva man kan! Å nekte en 11 åring å stå på scena når han har gledet seg så lenge, det er ufattelig!

Ville blitt lynings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Faens lærere, det da kunne gå an å finne straffemetoder som står i forhold til situasjonen! Stakkar, dette var trist å høre, Wulfi.

Jada, jeg er muligens inhabil, men dette skurrer. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt så sint at jeg nesten hadde sprukket...og jeg blir ikke lett sint altså!

Ikke det at det hjelper noe, men sett deg ned og skriv et sint brev til skolen/skolestyret e.l... Det vil ikke hjelpe din sønn nå, men det kan hjelpe andre i fremtiden. Ekskludering pga. oppførsel slik som her er ingen godtatt straffemetode.

Slikt kan man rett og slett ikke gjøre!

ps. Hadde vært morsomt å finne på etellerannet som læreren kan bli ekskludert fra på lik linje. Kanskje skoleavslutningen for lærerne? *ond latter* ds.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Wulfi - du overreagerer ikke - du bør faktisk ta dette videre. Lærerne håndterte dette idiotisk og bør absolutt komme med en hjertelig unnskyldning til sønnen din etter du har fortalt hva du mener om det hele.

Huff ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Wulfi.

Nå vet jeg jo ikke hvor alvorlig det var det han gjorde. Men jeg ville tro at voksne folk kunne "tatt ham i ørene" uten å måtte forvise ham fra felleskapet. Som du sier; han har holdt på med dette i lang, lang tid. Og jeg mener at det skulle være veldig alvorlig det han gjorde for å straffe ham slik.

Sånn som du beskriver det, er det utrolig lite gjennomtenkt fra den lærerens side.

Jeg vet at "Nå sitter du her til du skal på scenen! Hvis du vil være med får du roe deg ned!" som regel er effektivt. Men kanskje var læreren ikke klar nok i tale?

Eller skjønte de ikke at det var nerver? Man trenger ikke være utdannet psykolog for å skjønne at gutten din var spent.

Fikk han i det hele tatt en advarsel om at dersom han ikke holdt opp ville han ikke få delta?

I alle fall synes jeg ikke straffen stod i forhold til hans "synder". Han kommer til å føle seg utenfor i lang tid, mye lenger enn noen husker hva han gjorde.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din versjon av historien er riktig, synes jeg det høres veldig ubarmhjertig og upsykologisk ut. Jeg har egentlig vanskelig for å tro at en lærer gjør noe sånt i våre dager, men det finnes jo mye rart.

Jeg synes man kan la elever miste en rolle dersom han / hun gjentatte ganger og til tross for tydelige advarsler om hva som kan bli konsekvensen, forstyrrer og ødelegger på øvelsene el.l. Men på selve dagen må de ansvarlige kunne takle både egen og andres premiere-uro på en annen måte. Var oppførselen så uakseptabel at de absolutt måtte reagere med straff, fantes det vel en eller annen drittjobb han kunne gjort etter forestillingen eller noe sånt.

Hva skjedde med rollene hans, da - var det noen andre som overtok på så kort varsel?

Hadde det skjedd med min 11 1/2-åring hadde jeg gjort et eller annet med det. Og jeg bråker ikke i utide! Men det kommer litt an på de lokale forholdene på akkurat deres skole hva som er det beste å foreta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fy faaan!!!! Nå begynte jeg nesten å grine - det skulle blitt bra huskestue på skolen hos oss om det hendte en av våre. ! Dette er jo noe han ALDRI får igjen. Vel, han har sikkert lært litt da - men kanskje ikke det at han skulle oppføre seg pent bak scenen.....Det han har lært er et voksne kan ta fra han drømmene og håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overreagerer aldeles ikke. Jeg hadde blitt forbanna sjøl om noen hadde behandlet mine unger sånn. Det får da være grenser til straff.

Jeg synes du skal ta det opp med skolen, ikke la den urettferdige læreren slippe unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk . TUSEN TAKK ! Det gjorde godt med støtten fra dere. *tørker en sentimental tåre*

Kanskje vi BØR snakke med skolen om det som skjedde ,men akkurat nå ønsker vi bare å ta ferie ,å legge det bak oss. Hvis de starter med et slikt prosjekt til høsten igjen ,får jeg gi beskjed at vi ikke ønsker en gjentagelse av dette her. Enten er han MED , eller så er han IKKE med.

Takk for alle svar. Det varmet et trist ulvehjerte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbanna er bare forbokstaven av hva jeg hadde blitt! Gi meg navn og nummer til lærerslapset, så skal det faen meg bli sirkus her ;-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten målløs!

Dette går da faen meg ikke ann!! *grrrr*

Du, gi meg telefonnummeret til den læreren så skal han/hun faen meg få! Han/hun kan jo ødelegge hele teatergleden til gutten! Dette er så stort overtramp at jeg kan ikke få uttrykt det med ord! Åhhh! Nei, Wulfi, nå er jeg så forbanna at jeg tar meg ett glass vin, så stikker jeg inn til byen på skikkelig punkrock konsert! ;o)

Den læreren må få uansett om det er sommerferie eller ikke, jeg syns virkelig at du skal ødelegge hele sommerferien for denne læreren slik han/hun har knust all spillegleden og stoltheten til din sønn! Kill, kill, kill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...