Gå til innhold

Barn med "skjulte" helseanmerkninger


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Er det noen her som har opplevd å få barn med helseanmerkninger uten å ha sagt ja til dette her? Jeg tenker spesielt på ting som dukker opp etter at man har sagt ja til barnet og som ikke var kjent på tildelingspunktet.

Hvordan håndterte adopsjonsformidleren dette, og hvordan reagerte dere?

Er anonym nå da jeg ikke vil røpe noe om barnet.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym-mamma

Jeg antar at adopsjonsformidleren ikke gjør så veldig mye med det; men det kan sikkert være greit å informere de.

Når det gjelder oss foreldre så blir vel det på samme måte som med en fødsel at det alltid er en viss risiko med å få barn, så man må takle de utfordringer og problemer som kommer etterhvert.

Jeg har ingen personlig erfaringer med dette. Vi har hatt våre små og store problemer både på den fysiske og den psykiske siden, men jeg har aldri sett på dette som noe skjult helseproblem; snarere 'sånn er livet'. Vi har hatt kontakt med barnelege, psykolog og helsestasjonen og fått masse god hjelp og tips.

Hva er helseproblemet i deres tilfelle? Det er vesentlig for hvordan man skal svare på ditt spørsmål synes jeg; hvilken alvorlighetsgrad det har.

Det er masse god hjelp og få så ta kontakt med ekspertisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...