Gå til innhold

Trenger hjelp!


Gjest barbeint

Anbefalte innlegg

Gjest barbeint

Hei alle sammen!

Til tross for at det er lenge igjen har tankene rundt min arbeidssituasjon/permisjon begynt og jobbe.

Problemstillingen er som følger: Jeg jobber freelance dvs. at jeg er selvstendignæringsdrivende. Dette resulterer derfor i at jeg kun får 65% fødselspenger i 10mnd. og ikke 100% som alle som ikke er selvstendige.

Så jeg har altså to valg:

1) Fortsette som før, men ta ett par jobber innimellom når barnet kommer. (Grunnet økonomi)

2) Skaffe meg en fast jobb igjen. (Jeg har tilbud om flere jobber, så dette er egentlig ikke noe problem).

Her kommer problemstillingen:

Jeg vil helst kunne jobbe som jeg gjør nå* 1)* , men vil da ikke være hjemme hele den første delen. Får jeg meg fast inntekt *2)* blir jeg hjemme til permisjonen er over, og etter det må jeg ut i arbeid hver dag.

Slik jeg jobber nå jobber jeg ikke hver dag, men jeg jobber veldig mye når jeg først jobber. Medsmåbarn vil dette fungere helt topp da jeg vil kunne være mest mulig hjemme mens min mann jobber og jobbe endel når han er hjemme. Problemet er bare de 10 første mnd. som jeg har lyst til og være Mamma med stor M.

Vet noen om det finnes en måte og løse dette på? Kan jeg forsikre meg slik at jeg får full fødslelspenger?

Jeg trenger hjelp, dette er absolutt ikke mitt fagområdet, kanskje noen av dere andre vet.

Vennlig hilsen en som tar sorgene på forskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...