Gå til innhold

Flytte til Drammensområdet


Gjest kommende adoptivmor

Anbefalte innlegg

Gjest kommende adoptivmor

Jeg og mannen min står straks på flyttefot pga jobb. Vi har tenkt å flytte til Drammensområdet (eller muligens Asker). Vi har tenkt å vente med å starte adopsjonsprosessen til vi har flyttet.

Nå lurer vi på to ting: Er noen av disse stedene kjent for å ha kjempelang ventetid på sosialkontoret? Og, er noen av bostedsområdene mer rasistiske enn andre? Disse to spørsmålene vil være med på å avgjøre hvor vi vil bosette oss.

Har noen av dere erfaringer fra Drammen og omegn, evt. Asker, så fortell!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Da kan jeg svare for Drammen :o)

Sosialkontoret hadde når vi startet opp prosessen, en ventetid på hjemmebesøk på ca. 6 mnd. Men når alt var igang, var alt unnagjort på en mnd, så de var veldig effektive!

Rasisme, vel det er ikke lett å svare på, men jeg tror ikke Drammen er hverken verre eller bedre enn andre norske byer ( kanskje bittelitt bedre ...*håpe*...fordi vi har en bydel med et skikkelig fargerikt felleskap!)

Ellers så kan jeg si at Drammen er en flott by å vokse opp og bo i. Lykke til med valget :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg svare for Drammen :o)

Sosialkontoret hadde når vi startet opp prosessen, en ventetid på hjemmebesøk på ca. 6 mnd. Men når alt var igang, var alt unnagjort på en mnd, så de var veldig effektive!

Rasisme, vel det er ikke lett å svare på, men jeg tror ikke Drammen er hverken verre eller bedre enn andre norske byer ( kanskje bittelitt bedre ...*håpe*...fordi vi har en bydel med et skikkelig fargerikt felleskap!)

Ellers så kan jeg si at Drammen er en flott by å vokse opp og bo i. Lykke til med valget :o)

Vi bor i Lier., ikke langt fra Asker. Sosialkontoret her synes vi var raske. Da vi startet var henne som skulle skrive sosialrapporten sykemeldt men vi ventet fra beg av mai og hadde første besøk første uken i aug. Rapporten var ferdig etter en mnd. Jeg syns det gikk fort, for sommerne var jo og der så jeg kan annbefale denne kommunen. Greie og forholde seg til alle sammen.

Ang rasisme så vet ikke jeg heller men tror ikke det er værre her enn andre steder. Vi synes det er veldig trygt og barnevennlig sted å bo på med mange også adopterte. Synes det er godt miljø her. Vi har to egenfødte som er i skolealder og føler at det ikke er noen store problemer ang rasisme. Lier er ikke så stort og kan jo ikke sammenlignes med by. Vi trives godt her og kan annbefale stedet.

Lykke til med valget av bosted, og den store spennende prossessen dere skal ta fatt på .

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annesophie

Kan også svare for Drammen. Sosialkontoret brukte lang tid på å sette i gang (tror de hadde problemer med bemanning), men det gikk kjapt når det først kom i gang. Hun som gjør disse tingene i Drammen kommune var rask, profesjonell og hyggelig.

Foruten Oslo er Drammen den byen i Norge som har flest innvandrere, med stor fokus på fordelene ved det fargerike.

Kommunen har prosjekter om bl.a. menneskerettigheter og konfliktløsning (i samarbeid med Helsingforskomitéen) og skolene er sterkt involvert. Det skal også opprettes et internasjonalt kultursenter i byen i løpet av 2002.

Drammen kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...