Gå til innhold

Melk til asiatiske barn på 2 år??


thaisol

Anbefalte innlegg

På denne tiden av året er det omtrent umulig å få sove i den delen av landet hvor jeg bor - og hvem kan vel sove når man vet at det på andre siden av jorden sitter en gutt og venter på mammaen sin...ligger dermed natten lang og funderer på framtiden. En av de tingene som har opptatt nattesøvnen min den siste tiden er spørsmålet om melk. Jeg er selv ingen stor melkedrikker - men synes likevel at ett stort melkeglass om morgenen gir datteren min (på 11 år) et trygt og enkelt kalktilskudd. Har imidlertid forstått det slik at kumelk er lite brukt i Asia (og Thailand) og at mange av barna har melkeallergi. De aller første ukene hjemme vil vi helst ikke "ødelegge" med å gi barnet mat han ikke tåler - så jeg er dermed usikker på om vi skal utsette å gi han melk den første perioden. Hvilke erfaringer har andre thailand-mammer på melkebruk ? Vi antar at gutten vår blir vel 2 år når vi får hente han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai

Gutten vår var vant til å drikke kumelk med diverse smakstilsetninger fra små kartonger da vi hentet ham. Til å begynne med var vi veldig forsiktige med melk, ga ham laktoseredusert melk å drikke. Fremdeles drikker han lite melk, virker rett og slett ikke som han liker det noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vår sønn fylte to år da vi hentet ham. I rapportene vi fikk i Thailand var det utførlig beskrevet hva slags type melk han var vant til å drikke. Vi ga ham laktoseredusert melk under de ukene vi var i Thailand og de første ukene hjemme. Etter hvert blandet vi dette med vanlig lettmelk. Vi så ingen reaksjon på det og gikk over til lettmelk. Han er svært glad i melk og reagerer ikke på det. Jeg vet at mange barn fra asia har melkeintoleranse, men at de ofte kan drikke soyamelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår var vant til å drikke kumelk med diverse smakstilsetninger fra små kartonger da vi hentet ham. Til å begynne med var vi veldig forsiktige med melk, ga ham laktoseredusert melk å drikke. Fremdeles drikker han lite melk, virker rett og slett ikke som han liker det noe særlig.

Vi kjøpte Prosobee på apoteket, det er soyabasert morsmelkerstatning. Vi har to søte små med melkinntoleranse og har prøvd ut endel ting. Prosobee brukte vi til de var ca 1 1/2 år. Vi har brukt soyamelk og Rice-Dream(rismelk) som drikke, dette har vi kjøpt på helsekost. I det siste har vi prøvd ut ENZYLAC og KERULAC Dette er laktase enzym som du kan kjøpe på apoteket. Du drypper noen dråper i melken, på isen eller osten, alt ettersom hva slags melkmat som skal spises. Dette var vellykket for storjenta vår, men minstemann fikk eksem med en gang. Ingen av dem fikk diare eller kastet opp sånn som de gjorde før.....Lykke til , alt er vert å å prøve......DoloKalk er forresten et bra alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...