Gå til innhold

Betale for kost og losji?


Gjest husverten

Anbefalte innlegg

Gjest husverten

Hei

Dette innlegget er nå postet på flere forum.

Min nevø på 18 år skal bo hos oss i 3 mnd., evt. lengre. Han har fått sommerjobb i vår by, og vi har plass til han. Sommerjobben kan bli forlenge fram til jul.

Men så er det spørsmål om han skal betale for seg, evt. hvor mye. Kan noen komme med gode innspill her? Han kommer ikke til å reise hjem i helgene, da foreldrene bor for langt unna.

Han vil tjene ca 25000,- i mnd., om det er av noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har svart deg på "foreldrefrorum", og kopierer det hit:

Ja, det synes jeg da, selv om han er din nevø.

Han skal vel etter hvert flytte for seg sjøl, og det er greit å lære litt.

Men du behøver jo ikke ta blodpris.

2 - 3000 synes jeg høres OK ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guttemamma

Har svart deg på "foreldrefrorum", og kopierer det hit:

Ja, det synes jeg da, selv om han er din nevø.

Han skal vel etter hvert flytte for seg sjøl, og det er greit å lære litt.

Men du behøver jo ikke ta blodpris.

2 - 3000 synes jeg høres OK ut.

Synes absoloutt han skal betale for seg. 25.000 er en rimelig bra månedslønn,det er ikke rimelig at han skulle bo gratis!

Dere skal vel ikke ha utgifter for at dere er greie og lar ham bo hos dere. Gutten er myndig - og alternativet for ham ville vært å leie noe selv, da hadde det blitt dyrere! 2-3000 per mnd høres greit ut.

Har leid ut til ungdommer selv, de bruker ganske mye varmtvann....... og spiser ganske mye! Vaskemaskina blir nok også brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie ville vi gjort det sånn at han dekket maten og telefon, resten ville være på gjestfriheten. Han tjener såpass bra at det kan være rimelig han dekker mat og sånn, men utgifter skal man da ha med slektninger *s*.

I min familie ville det nok også være naturlig at han deltok på like for med husvask, matlaging og denslags (slå plenen og sånt).

Håper det blir en koselig sommer, og at dere får glede av å bli kjent med hverandre på denne måten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...