Gå til innhold

Et lite hjertesukk fordi...


perumamma

Anbefalte innlegg

....vi er nå gått inn i den 13.ventmåneden. Det har hele tiden blitt sagt at en kan forvente tildeling innen 12 måneder. Vi ble godkjent 22.juni i fjor, og har dermed passert nok en usynlig grense.

Problemet for tiden i Peru er at en leder i departementet skal skiftes ut, og dermed så klarer de ikke å holde tildelingsmøtene som vanlig. I tillegg var det stopp i mange uker ved årsskiftet pga omorganiseringer. Jeg skjønner jo hvorfor de ikke klarer å overholde "fristen", men er likevel litt skuffet.... Vi fikk de første signalene på at det nærmet seg tildeling allerede ved juletider, og siden har det gått et halvt år.... Jammen godt at vi klarer å holde ut, vi ventende foreldre. :-))) Nå har jeg/ vi vært gravide i 130 uker ( 2 1/2 år) og føler meg sprekkferdig.... Jeg vet at vi er flere som venter like utålmodig. Kan vi ikke satse på at telefonen ringer i uken som kommer???

Sommerhilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest krabben

ÅÅÅÅ, som eg føler med deg! Eg håpar verkeleg dei får opp farten der nede no! For tre veker sidan prata eg med AF, og då sa dei at dei venta to tildelingar frå Peru i aller næraste framtid (og då ville det vera berre eitt par til 'framfor' oss i køen). Eg var sikker på at de skulle ha fått tildeling no!

No kryssar eg alt eg har for at dei skal få organisert seg ferdig i rekordfart, og at de får Telefonen snaaaaaart!

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

Tenker på deg.... Har vært spent hver gang jeg er inne nå, fordi jeg har regnet med et jubelrop! Vi krysser fingrene for neste uke!!!

Håper virkelig at det skjer noe snart. Ventetiden har gått opp hele tiden, og det bekymrer oss litt - ikke sant Krabben... ;-)))

Men for dere så må det jo være snakk om noen få dager nå. Om det kan være noen trøst - du venter på _ditt/deres_ barn. Det må ta den tiden det tar.... (er vel redd for at det ikke er noen trøst i dag....)

Håper du annonserer tildelingen høyt og tydelig.

Sender deg gode ventetanker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathilde

Svanger i 130 uker!!? *teller på fingrene* Nei her ligger jeg jammen etter skjema altså :o) !!! Håper du får telefon snart, og at vi blir godkjent i BUFA! Lykke til i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krabben

Kjære deg!

Tenker på deg.... Har vært spent hver gang jeg er inne nå, fordi jeg har regnet med et jubelrop! Vi krysser fingrene for neste uke!!!

Håper virkelig at det skjer noe snart. Ventetiden har gått opp hele tiden, og det bekymrer oss litt - ikke sant Krabben... ;-)))

Men for dere så må det jo være snakk om noen få dager nå. Om det kan være noen trøst - du venter på _ditt/deres_ barn. Det må ta den tiden det tar.... (er vel redd for at det ikke er noen trøst i dag....)

Håper du annonserer tildelingen høyt og tydelig.

Sender deg gode ventetanker

JA! Eg er òg uroa over ventetida som berre vert lengre og lengre. Då me sende papira i oktober var me innstilte på at det skulle ta 8-9 månader frå då av, men då skulle jo me ha fått tildeling omtrent no! Ser ikkje ut til at det ligg i korta, nei.

Vel, det er jo berre ein ting å gjera, og det er å venta endå litt meir. Me får i alle fall ferdig huset, då.

Kjem de vestover i sommar, eller? Me kjem truleg ikkje på treffet i år - det er så langt å reisa, me er midt i husbygginga, og me har heller ikkje i år nokon gullklump å ta med på tur, så me ventar til neste år. Men DÅ må det vel vera i boks, eller kva? Og då kjem du med to!

Ynskjer deg lukke til i ventetida, og håpar de får ein fin sommar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Eg er òg uroa over ventetida som berre vert lengre og lengre. Då me sende papira i oktober var me innstilte på at det skulle ta 8-9 månader frå då av, men då skulle jo me ha fått tildeling omtrent no! Ser ikkje ut til at det ligg i korta, nei.

Vel, det er jo berre ein ting å gjera, og det er å venta endå litt meir. Me får i alle fall ferdig huset, då.

Kjem de vestover i sommar, eller? Me kjem truleg ikkje på treffet i år - det er så langt å reisa, me er midt i husbygginga, og me har heller ikkje i år nokon gullklump å ta med på tur, så me ventar til neste år. Men DÅ må det vel vera i boks, eller kva? Og då kjem du med to!

Ynskjer deg lukke til i ventetida, og håpar de får ein fin sommar.

Hei krabben

Jo, me håpar å få tatt ein tur i løpet av sommaren... Om inca med fam har tid då...;-) Slike forholdsvis ferske mammaer er jo så travle....Håpar me kan treffest då!

Huff, denne ventetida trudde eg skulle bli så mykje lettare, men eg kjenner at eg periodevis slit. Tenk, om alt hadde gått like raskt som sist i Peru, så skulle me reist i sommar... Nå skal me vel vera glade om me får reise før påske neste år...

Danmark er liksom skrekken for meg .... Tenk - 2 år! Forstår eigentleg ikkje kvifor dei har så mykje lengre ventetid... Eg er berre redd for at AF ikkje får med seg signal om at me får same behandling...

Har du full oversikt over antall søkjarar no? Kor mange er 2.gangssøkjarar?

Oops, no vart det visst nynorsk her og...

Håpar du/de får ein fin somar!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ, som eg føler med deg! Eg håpar verkeleg dei får opp farten der nede no! For tre veker sidan prata eg med AF, og då sa dei at dei venta to tildelingar frå Peru i aller næraste framtid (og då ville det vera berre eitt par til 'framfor' oss i køen). Eg var sikker på at de skulle ha fått tildeling no!

No kryssar eg alt eg har for at dei skal få organisert seg ferdig i rekordfart, og at de får Telefonen snaaaaaart!

Lukke til!

Hei på deg,

Krysser fingrene for SNARLIG tildeling!!!! Nå har dere ventet lenge nok. Vi venter også - på å få hente minimannan vår. Helt pyton. Vil bare reise - NÅ! :-)

Ha en fin sommer og lykke til med husbyggingen og ventingen!

Sommerklem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krabben

Hei på deg,

Krysser fingrene for SNARLIG tildeling!!!! Nå har dere ventet lenge nok. Vi venter også - på å få hente minimannan vår. Helt pyton. Vil bare reise - NÅ! :-)

Ha en fin sommer og lykke til med husbyggingen og ventingen!

Sommerklem,

Hei!

Ja, no må me vel ha venta lenge nok! Men ventetida for Peru i Danmark er over to år, og her i landet har det berre gått opp og opp i det siste. UÆÆÆ!

Det må likevel vera knalltøft å ha ein son på andre sida av jorda, og ikkje få lov til å vera i lag med han - håpar de får melding om reise snaaaart!

Til lukke med nytt hus, forresten, det er jo kjekt at alt er klart når minimannen endeleg kjem heim. Me må jo satsa på å møtast ein gong i framtida når me vel har fått familieauken i hus, eller hur?

Lukke til med den *vesle* ventetida som er att, og god sommar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, no må me vel ha venta lenge nok! Men ventetida for Peru i Danmark er over to år, og her i landet har det berre gått opp og opp i det siste. UÆÆÆ!

Det må likevel vera knalltøft å ha ein son på andre sida av jorda, og ikkje få lov til å vera i lag med han - håpar de får melding om reise snaaaart!

Til lukke med nytt hus, forresten, det er jo kjekt at alt er klart når minimannen endeleg kjem heim. Me må jo satsa på å møtast ein gong i framtida når me vel har fått familieauken i hus, eller hur?

Lukke til med den *vesle* ventetida som er att, og god sommar!

Huff, håper det ikke blir "Danmarkstilstander" her, da!!!!

Ja, vi må få til et møte igjen - når vi har hvert vårt barn i hus :-) Vi er jo i byen ved dere rett som det er (iallfall 3-5 ganger i året).

Satser på at vi begge slipper å vente så lenge mer nå... At dere får DERES barn og at vi får hentet minimannen...

Sommerklem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, håper det ikke blir "Danmarkstilstander" her, da!!!!

Ja, vi må få til et møte igjen - når vi har hvert vårt barn i hus :-) Vi er jo i byen ved dere rett som det er (iallfall 3-5 ganger i året).

Satser på at vi begge slipper å vente så lenge mer nå... At dere får DERES barn og at vi får hentet minimannen...

Sommerklem,

Jeg ser at flere er bekymret for ventetiden ( det er jeg også), og henviser til Danmark og 2 års ventetid. Jeg har også vært inne på de danske sidene. Men jeg forstod det slik at det var 2 års ventetid fra man valgte land, til tildeling. Nå vet ikke jeg når i saksgangen danskene velger land, men velger de land like tidlig i prosessen som oss, betyr vel det at ventetiden i Danmark ikke er så mye lenger enn i Norge?? Flere som har lest det slik som meg???

Forøvrig er det fortsatt ikke tildelingsmøter i Peru, og har ikke vært det siden midten av mai. Håper nå at møtene starter opp igjen fort, fort, fort..

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...