Gå til innhold

19 mnd og fortsatt puppadalt


Gjest Håpefull:)1

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefull:)1

Hun elsker puppen , den lille gojenta mi. Og melk har jeg nok av. Men nå syns jeg hun er blitt såp stor at det kansje er på tide å venne henne av med puppen. Det har vært en periode med tenner, forkjølelse og knall og fall og da er puppen god og ha. Prøver å begrense ammingen til sengetid evnt. også ved soving på dagen, men hun vil gjerne ha hele tiden hun. Hun begynner i deltidbarnehage til høsten og tenkte å bruke sommeren på å ta nedtrappingen litt trinnvis. Hvordan slutte uten at det blir altfor traumatisk for henne? Syns jeg har vært ganske tålmodig og 19 mnd er jo ikke så værst. Men nå føler jeg tiden nærmer seg for å avslutte en veldig koselig epoke og bli litt mere løsrevet. Har dere noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner til "problemet". Vesla på samme alder er også helt fullstendig puppoman.

Aner ikke åssen man trapper ned eller noe som helst, jeg har satt grensen på 2 år.

Men andre ord begynner vi vel nedtrapping rundt oktober .. og avslutter i Desember en gang.

*gulp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde kort prosess og bare lot være ett og ett måltid, jeg. Ikke noe mere hokus pokus enn det.

Første dagen lot jeg være å amme om morgenen. Så neste dag lot jeg være å amme før legging på kvelden.

Det gikk helt fint. Jeg tror ikke ammeslutt er så traumatisk egentlig, som vi mammaer egentlig vil ha det til. Jeg tror du egentlig kan si til datteren din at"I morgen skal vi slutte å amme. I dag er siste dagen du får, for nå er du blitt så stor. Det er på tide å slutte".

Skulle det bli noe spørsmål om å få fra henne, så sier du bare at "jeg har ikke mere, det er tomt!"

Men da må du holde det også, og ikke gi etter! Bare si at det er tomt, og det kommer ikke mere melk ut av puppene.

Jeg fikk ørlitte granne spreng, men ikke verre enn at jeg klemte ut det verste med hendene og ned i vasken. Men man må passe på å ikke klemme ut for mye heller, bare littegranne, for ellers opprettholder man jo produksjonen.

Hos meg gikk det iallefall helt fint med ammeslutt på denne måten. Småen så meg toppløs under en uke etter ammeslutt, og han gjorde ikke mine til å ville ha engang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest hjørdiss

Kjenner til "problemet". Vesla på samme alder er også helt fullstendig puppoman.

Aner ikke åssen man trapper ned eller noe som helst, jeg har satt grensen på 2 år.

Men andre ord begynner vi vel nedtrapping rundt oktober .. og avslutter i Desember en gang.

*gulp*

Hvorfor er noen mammaer så avhengige av denne ammingen? Barna greier seg fint uten de, mine godtok det glatt de etter 7 måneder. Det er nok mammaen og ikke barnet som "gruer" seg mest i de fleste tilfeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...