Gå til innhold

Kan jeg amme og bruke.....??


cassy

Anbefalte innlegg

BioDrain.

Må si at det frister å begynne å tenke litt på meg selv :-)

Har nå fullammet mer eller minder i 7 1/2 månde nå og er egentlig godt fornøyd med det.

Har litt lyst å slutte med ammingen og begynne å slanke meg litt.Kunne ikke tenke meg å trappe ned på ammingen- kommer da til å ta en brå slutt på ca noen dager til en uke.

Er jeg egoistisk som tenker sånn.....

Får dårlig samvitighet når jeg tenker på å slutte å amme ,men jeg vet jeg er like langt i tankegangen om å slutte å amme om 2-3 uker alikavel.

Hjelp meg med ett eller annet????

hilsen en litt egoistisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare gjøre begge deler samtidig, da? Slanking og amme-nedtrapping altså. Du MÅ jo ikke kutte ammingen bare fordi du vente rpå å få begynne å slanke deg.

"Faren" ved å slanke seg er jo nettopp at man kan minske eller miste melkeproduksjonen. KAN altså, det er jo ikke sikkert. Så det kan jo godt hende du kan både amme litt og slanke deg samtidig. Litt er bedre enn ingenting.

Du er klar over at amming er et supert slankemiddel vel..? Det er utrolig energikrevende for kroppen å lage morsmelk, så der sparer du ganske mye jogging! :-) Jeg har venninner som har est opp i vekt bare uker etter ammeslutt. Det er utrolig effektivt som forbrenningsmåte av kalorier iallefall.

Det produktet du nevner, BioDrain, har jeg aldri hørt om og tør ikke uttale meg om. Men regelen er at man ikke skal ta noe tabletter e.l. uten å snakke med lege først, dersom man ammer.

Jeg synes du skal amme det du kan, og slanke deg samtidig. Det er bedre det, og risikere at produksjonen går litt ned, enn å kutte helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare gjøre begge deler samtidig, da? Slanking og amme-nedtrapping altså. Du MÅ jo ikke kutte ammingen bare fordi du vente rpå å få begynne å slanke deg.

"Faren" ved å slanke seg er jo nettopp at man kan minske eller miste melkeproduksjonen. KAN altså, det er jo ikke sikkert. Så det kan jo godt hende du kan både amme litt og slanke deg samtidig. Litt er bedre enn ingenting.

Du er klar over at amming er et supert slankemiddel vel..? Det er utrolig energikrevende for kroppen å lage morsmelk, så der sparer du ganske mye jogging! :-) Jeg har venninner som har est opp i vekt bare uker etter ammeslutt. Det er utrolig effektivt som forbrenningsmåte av kalorier iallefall.

Det produktet du nevner, BioDrain, har jeg aldri hørt om og tør ikke uttale meg om. Men regelen er at man ikke skal ta noe tabletter e.l. uten å snakke med lege først, dersom man ammer.

Jeg synes du skal amme det du kan, og slanke deg samtidig. Det er bedre det, og risikere at produksjonen går litt ned, enn å kutte helt.

Det eneste jeg finner på internet er at bio drain er noe man løser opp tett kloakk med. Er det et bra slankemiddel tror du?:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg finner på internet er at bio drain er noe man løser opp tett kloakk med. Er det et bra slankemiddel tror du?:-))

Her må jeg si som Lionn: Jeeezuz...!

Århundrets slankemiddel, tro? Med den tilknytninga du fant til det navnet så....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg si som Lionn: Jeeezuz...!

Århundrets slankemiddel, tro? Med den tilknytninga du fant til det navnet så....:-)

Kanskje jeg og skal teste det ut. Men vet ikke om man får tak i det i Norge. Jeg får spørre hun som tenkte å bruke det...... Blir sikkert en hit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare gjøre begge deler samtidig, da? Slanking og amme-nedtrapping altså. Du MÅ jo ikke kutte ammingen bare fordi du vente rpå å få begynne å slanke deg.

"Faren" ved å slanke seg er jo nettopp at man kan minske eller miste melkeproduksjonen. KAN altså, det er jo ikke sikkert. Så det kan jo godt hende du kan både amme litt og slanke deg samtidig. Litt er bedre enn ingenting.

Du er klar over at amming er et supert slankemiddel vel..? Det er utrolig energikrevende for kroppen å lage morsmelk, så der sparer du ganske mye jogging! :-) Jeg har venninner som har est opp i vekt bare uker etter ammeslutt. Det er utrolig effektivt som forbrenningsmåte av kalorier iallefall.

Det produktet du nevner, BioDrain, har jeg aldri hørt om og tør ikke uttale meg om. Men regelen er at man ikke skal ta noe tabletter e.l. uten å snakke med lege først, dersom man ammer.

Jeg synes du skal amme det du kan, og slanke deg samtidig. Det er bedre det, og risikere at produksjonen går litt ned, enn å kutte helt.

"Du er klar over at amming er et supert slankemiddel vel..?"

For noen ja, for andre er det bare pisspreik.Jeg la på meg 7 kilo i ammeperioden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du er klar over at amming er et supert slankemiddel vel..?"

For noen ja, for andre er det bare pisspreik.Jeg la på meg 7 kilo i ammeperioden jeg.

Urettferdig. Jeg mistet 8 kilo jeg. Jeg som gjerne skulle ha beholdt dem.

Men det er snodig, for du er faktisk den første jeg har hørt si det. Jeg har flere overlykkelige venninner, som aldri er så slanke som under ammeperioden. Spesielt en som vanligvis er ca 15 kilo overvektig. Under amming kan hun faktisk fråtse, uten å legge på seg som vanlig!

Men ammet du noe særlig lenge,forresten? Med førstemann var det ikke så lenge iallfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urettferdig. Jeg mistet 8 kilo jeg. Jeg som gjerne skulle ha beholdt dem.

Men det er snodig, for du er faktisk den første jeg har hørt si det. Jeg har flere overlykkelige venninner, som aldri er så slanke som under ammeperioden. Spesielt en som vanligvis er ca 15 kilo overvektig. Under amming kan hun faktisk fråtse, uten å legge på seg som vanlig!

Men ammet du noe særlig lenge,forresten? Med førstemann var det ikke så lenge iallfall?

Tiril fikk pupp i 10 mnd... Har da hørt om flere her inne som opplevde det samme som meg i ammeperioden. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril fikk pupp i 10 mnd... Har da hørt om flere her inne som opplevde det samme som meg i ammeperioden. :o)

Jeg var en av dem :/ Mener å ha lest et eller annet sted at halvparten går ned, og resten går opp i vekt i ammeperioden. En får jo så enorm apetitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiril fikk pupp i 10 mnd... Har da hørt om flere her inne som opplevde det samme som meg i ammeperioden. :o)

Åh, her inne? Vel, det har jeg ikke lagt merke til. Jeg tenkte på alle tenkelige og utenkelige småbarnsmødre-venninnen der ute i det virkelige liv, jeg.

Nåja, urettferdig er det læll. Jeg skulle hatt det som deg, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...