Gå til innhold

Lillebror har hatt en sjokkartet opplevelse!


thaimor

Anbefalte innlegg

...det har gått opp for han at mamma har en mamma!!!

Dette skjedde sist lørdag under frokosten, da bestemor var på besøk.

Bestemor er min mamma, sa jeg.

Pjokken svarer: "DIN MAMMA?!?!"

Ja, mamma har jo også en mamma vet du.

Pjokken flytter stolen nærmere og nærmere. Tilslutt sitter han helt inntil meg. Plutselig kommer ei lita hand og stryker meg oppover armen - om og om igjen. Han begynner til og med å kysse armen min (ja vi har en liten/stor kysser i familien :))

"Jamen, jeg _må_ ha en mamma!" sier han ganske betuttet. "Du kan ikke flytte fra meg. Du er _min_ mamma!!!"

Det tar sin tid før jeg når inn med "budskapet" om at jeg har flyttet fra min mamma for mange mange år siden. Nå er det pappa, jeg og guttene som bor sammen, og skal gjøre det for _alltid_

Ordet _alltid_ har sin effekt som så mange ganger før. Jeg lover noe jeg ikke kan holde - også som så mange ganger før. Hvilken garanti har vi for morgendagen? ...men det roer ihvertfal en fireåring som så for seg sitt livs verste katastrofe. Nemlig at mamma skulle flytte "hjem"

Jeg kom til å tenke på dette da jeg leste innlegget lenger ned *greier ikke å elske barnet mitt*

Jeg husker en liten toåring (for to år siden) som var ganske så uinteressert i sin nye mamma og pappa. I dag er man alfa og omega!

Så viselig er det innrettet både for liten og stor :)

Ting tar tid. Ikke bare på det praktiske plan, men også når det gjelder følelser og samhørighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det sammme satt min fireåring og grublet på her om dagen. Det at mormor var min mamma var greit og at bestefar var min paapa var forsåvidt også greit. Men at mormor og bestefar også var paapa og mamma til tante( min søster) og min bror det klarte han ikke å få med seg.

I samme seanse satt han også og grublet over sitt koreanske navn og ble kjempestolt da han klarte å uttale det. Heretter skulle han bare kalles ved sitt koreanske navn. Det varte 5 minutter så protesterte han og sa at het K... M... sitt norske navn.

Det skifter fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er herlig han lillebroren deres, altså! *ler høyt*

Ellers så har det vært lærerikt å lese innlegget og svarene under vedr. tiden det kan ta før man _elsker_ sitt barn.

Gi 'kysseren' en ekstra klem fra meg :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...