Gå til innhold

Diflucan og ammimg?


Gjest lisabett

Anbefalte innlegg

Gjest lisabett

Er plaget veldig mye med sopp-infeksjon i underlivet. Det er veldig plagsomt og vondt. Har prøvd alt mulig, blandt annet canesten, mange ganger uten at det hjelper. Har prøvd diflucan før, og det hjalp. Hadde ikke sopp på en god stund etter det. Nå har jeg sopp-infeksjon igjen. Jeg ammer, og lurte på om jeg kan bruke diflucan da. Det står på pakken at ammede ikke bør bruke det, men legen skrev ut en resept til meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en engangsbehandling eller skal du ta det over lengre tid?

SÅvidt jeg kan se burde du prøve å finne andre løsninger. Diflucan skilles ut i morsmelk i like stor grad som den finnes i plasma.

Det kan jo gies til små barn også, men i små mengder. Så om du kan bruke det for én gangs skyld og ev. hvor mye du kan ta bør du diskutere med legen din. Fortell at du ammer. (forum for barnemedisin er også en mulighet).

Har du prøvd å skylle trusene med eddikk i siste skyllevann? Legge om kostholdet? Vask deg KUN med vann nedentil, ikke intimvask. Luft så mye som mulig. Bruk bare truseinnlegg når du absolutt må. Truser og vaskekluter/håndklær bør vaskes på 90 grader.

Prøv flere av soppsalvene de har på apoteket, ikke bare canesten. (F.eks daktar m. vagitorie)

Du har tatt prøver og avkreftet at det f.eks er bakteriell vaginose?

Hos meg var det eneste som fungerte å kutte ut intimvask/såpe og vaskekluter. Da hadde jeg hatt infeksjoner som kom og gikk i 3 år. Begynte å vaske meg i dusjen, med hånda og rent vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...