Gå til innhold

Inne tider - er det om sommeren ?


ebeth

Anbefalte innlegg

Hei - jeg ser dere har diskutert leggetider for 13 åringen. Men hva med innetider. Jeg synes at min 12 åring skal være inne til kl.10.30 når han ikke er i nabo huset. Jeg ser at jeg nok er strengere enn noen av dere, og det som blir problemet er at alle andre får lov til å være til 11.00 - 11.30. Må jeg og inn i nye forhandlinger?

Takknemlig for råd...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg våget ikke svare på det andre spørsmålet engang, jeg er sikker på at jeg er mye strengere enn gjennomsnittet!

Min 12-åring får absolutt ikke være ute til kl. 22.30, når jeg ikke vet hvor han er. Da må han hjem til kl. 21.

Jeg vet at jeg er "mer enn vanlig" redd for barna, prøver å jobbe litt med meg selv, for å kunne slappe av når han er ute....

Ang. leggetider: min 12 åring er utpreget A-menneske, søsteren på 8 har forhandlet frem senere leggetider om sommeren, de er i seng til 22. Senest i går kveld overtalte 12-åringen lillesøsteren til at de skulle legge seg tidligere, han var stuptrøtt. De la seg 21.30, begge to! Han sovnet på sekundet, mens hun holdt det gående en time i sengen...

Jeg vet at jeg er streng, men jeg synes det er vanskelig å finne akkurat balansepunktet her, synes mange her inne er så sikker på at de har funnet riktige grenser for barna sine, mens jeg stadig er usikker..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg våget ikke svare på det andre spørsmålet engang, jeg er sikker på at jeg er mye strengere enn gjennomsnittet!

Min 12-åring får absolutt ikke være ute til kl. 22.30, når jeg ikke vet hvor han er. Da må han hjem til kl. 21.

Jeg vet at jeg er "mer enn vanlig" redd for barna, prøver å jobbe litt med meg selv, for å kunne slappe av når han er ute....

Ang. leggetider: min 12 åring er utpreget A-menneske, søsteren på 8 har forhandlet frem senere leggetider om sommeren, de er i seng til 22. Senest i går kveld overtalte 12-åringen lillesøsteren til at de skulle legge seg tidligere, han var stuptrøtt. De la seg 21.30, begge to! Han sovnet på sekundet, mens hun holdt det gående en time i sengen...

Jeg vet at jeg er streng, men jeg synes det er vanskelig å finne akkurat balansepunktet her, synes mange her inne er så sikker på at de har funnet riktige grenser for barna sine, mens jeg stadig er usikker..

mvh

Min 12 - åring må være hjemme 20.30 - 21.00, hvis hun er ute med venninner.

Er hun derimot hjemme hos venner, kan hun være lenger, men da blir hun alltid hentet.

Leggetiden er vi ikke så nøye på i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer jeg... selv om jeg blir nok sett på som en streng mor :-)

Gutten på 13 år har måtte vært hjemme til senest 20.00 i skoleåret. Normalt ved helger, ferier har det vært greit kl.21.00 Nå har vi ikke diskutert det denne sommeren, men jeg kommer nok til å holde på 21.00 i år og.

Men, det spørs jo mye på hvor dere bor, om han er ute i gaten etc. Vi bor i en liten by, og bor noen km. utenfor bykjernen.

Jeg kommer til å ta 13 åringen med på avgjørelsen om utetider, vi gjorde det ang. leggetider - og han syntes kl.23.00 var passe. Så da var vi fornøyd begge to.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Min 12 - åring må være hjemme 20.30 - 21.00, hvis hun er ute med venninner.

Er hun derimot hjemme hos venner, kan hun være lenger, men da blir hun alltid hentet.

Leggetiden er vi ikke så nøye på i ferien.

Jeg bor i Oslo, og min 14-åring må være inne senest 23.30. Men da må jeg vite hvor hun er og hvem hun er sammen med. Men det er bare hvis hun er inne hos noen. Hvis hun skal ut må hun hjem senest 23.00. Men når hun er på telt-tur o.l. vet jeg at hun er ute til 2-3 tiden, og det er forsåvidt også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer jeg... selv om jeg blir nok sett på som en streng mor :-)

Gutten på 13 år har måtte vært hjemme til senest 20.00 i skoleåret. Normalt ved helger, ferier har det vært greit kl.21.00 Nå har vi ikke diskutert det denne sommeren, men jeg kommer nok til å holde på 21.00 i år og.

Men, det spørs jo mye på hvor dere bor, om han er ute i gaten etc. Vi bor i en liten by, og bor noen km. utenfor bykjernen.

Jeg kommer til å ta 13 åringen med på avgjørelsen om utetider, vi gjorde det ang. leggetider - og han syntes kl.23.00 var passe. Så da var vi fornøyd begge to.

mvh

Hei - det var godt at jeg ikke var unormalt streng - jeg begynte å lure etter å ha lest tidligere innlegg. Min sønn synes faktisk av og til at det er greit å bli bestemt over da han og er et A menneske.

Takk for svaret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...