Gå til innhold

oppmerksomhets forstyrrelse


Gørild

Anbefalte innlegg

Min sønn på 14 år har nylig gått igjennom div. tester på nevropsykologisk senter pga. hans adferd,noe vi ville i samarbeid med skole,skolelegen og PPT.

Han er veldig aktiv,urolig,hissig,distre,utålmodig osv.

Vi tenkte vi skulle teste han for å se om han kunne ha ad/hd,eller noe ,ja et eller annet.

Og det de fannt ut at han hadde var oppmerksomhets forstyrrelse.

Noen som har hørt om det?

Jeg skal på møte med PPT i neste uke og snakke om dette,men er det noen her med erfaring på det område?

Vi blir henvist videre til psykologisk senter for videre testing og mulige behandlings metoder,kanskje medisinering,jeg vet ikke enda,men det har blitt nevnt.

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PPT kan i seg selv ikke sette diagnose , bare gi symptom til kjenne , gjøre forbredende utredning. Henvisningen videre er vel til Bup eller annet team innen dette feltet . Der blir det videre testing og utrednig og deretter vel ev diagnose blir det snakk om ev medisinering . Mye kan vel tyde på at sønnen din har adhd eller lignende diagnose , dette vil du nok få svar på etter hvert . Det er mange diagnoser som i utgangspunktet kan høres ut som adhd men som er noe annet . Uansett lykke til videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...