Gå til innhold

Bleiebruk


sibadulla

Anbefalte innlegg

Hei!

I tropiske strøk i Asia er det ofte ikke vanlig at barna bruker bleier.

Hva gjør man da med en 1 1/2-åring på vei inn i et 'nytt' liv (klær på nesten hele tiden, restaurantbesøk, hotellrom... flyreisen hjem). Noen mener det bare vil være tull å venne et bleieløst barn i den alderen til bleiebruk, men jeg kan ikke se for meg hvordan det kan gå uten...

Noen erfaringer? Var det ev. vanskelig å få barnet til å 'akseptere' bleien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vedder på at første gang dere treffer minimannen har han _bleie_ på! :)

Mine brukte nok ikke mye bleier i hverdagen de heller, og det het så fint at de begge var "renslige" Jommen sa jeg smør!

Guttene gikk med bleie hele tiden - både der nede og etter hjemkomst, og jeg kan vel ikke si de bare var til "pynt" akkurat. Skjønner ikke hvordan vi skulle klart oss uten heller. De hadde overhodet ingen motforestillinger mot dette, men samtidig syntes de det var kjekt å sitte på doen, så de gjorde det også på hotellrommet. PS) Du får kjøpt bleier på Foodland.

Svaret blir altså, Nei, det var ikke vanskelig å få på bleier!

Ang. det å venne et barn _på_ med bleier, syntes verken vi eller guttene var noe problem *ler* Men vi begynte dotrening (miniring) med en gang de kom hjem. Jeg var selvfølgelig på hugget og så når noe var på gang, og svisj så satt de på ringen før de fikk sukk for seg. Dette gjorde at de raskt lærte seg å si ifra :) Likevel brukte de bleier ei god stund, spes. om natta.

I dag er de selvfølgelig tørrlagt for leeengst :-))

Vel, det ble et langt bleieinnlegg (håper jeg ikke blir mistenkt for å være hun med bleiemanien på det andre forumet :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som thaimor, har også vi opplevd det at ungene har på seg bleie ved både første møte og overtakelsen, på tross av at de er under"toeilet training":-)

Tilvenning til bleie er No problem! etter min erfaring, mens avvenningen kan gå _noe_ tregere...

Så jeg anbefaler å ta på gutten bleie først som sist, så får du heller bli gledelig overrasket om han faktisk greier å si fra når han _skal_ noe, hver gang!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende bleiesvar! *smiler* Kunne nesten mistenke dere begge for å _savne_ de våte bleiene? *blunker lurt*

Jeg synes det er litt stas med bleier til minimannen jeg, da :-) Hadde liksom vært litt trist og helt droppet det stadiet. Men, etterhvert blir det vel 'spurter' inn på badet og doringen - også for oss.

(Mulig at minimann-pappa'n blir litt skuffet over svaret - han syntes det hørtes _helt_ greit ut å droppe bleiestyret :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...