Gå til innhold

musikk,dans,drama...


Gjest dansejente

Anbefalte innlegg

Gjest dansejente

jeg har søkt på linja musikk,dans ,drama til høsten. noen andre som har det+ vet noen snittet for å komme inn i år? dette er det eneste jeg vil gå på etetr sommeren,kommer jeg ikke inn der blir jeg ganske så trist og lei...

vet det var 4,3 i fjor...

er det noen som går på den linja eller har gått, og kan fortelle meg litt?spes. tenker jeg på dans?hvordan er undervisningen, om det er stress og press og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det spørs jo hvor i landet du har søkt. Jeg gikk på St. Svithun i Stavanger, og det var dritt. Men jeg gikk på musikk, så du skal være glad for at du ikke har søkt der. Men jeg kan berolige deg med at på de fleste er den linja bra og de fleste skryter av den. Bare vær glad om du ikke har søkt St. Svithun!!!

Jeg hadde en 4`er, og resten 5`ere, og jeg kom inn, men jeg tror folk som hadde "dårligere" snitt enn det også kom inn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Hei!

Jeg går ikke på musikk, dans og drama selv, men jeg har mange venner som går der. Det virker som de har veldig mye å gjøre, de har jo tross alt 36 timer i uken i 1. klasse. Det er også en del konkurranse, press og sjalusi blant jentene (da de hele tiden må slåss om de beste rollene) De har hatt en god del intriger i år.

Første år har du undervisning i både musikk, dans og drama. Hvis du velger dans som studieretning, vil du ha seks timer (tror jeg) med dans og kanskje 2-3 med musikk og drama. De neste årene vil du ha mange timer dans. Ifølge min venninne som går på danselinjen, er det veldig hardt. Hun har fått mange skader og er stadig vekk hos fysioterapaut. Skader er desverre veldig vanlig på danselinjen. Men de har det veldig gøy også.

Jeg kom også inn på mdd i fjor, men jeg valgte å ikke ta plassen. Jeg hadde et snitt på 5,3. For å komme inn måtte man ha et snitt på minst 5,1. (dette var i bærum) Halvparten av elevene skal bli tatt opp på grunnlag av ferdigheter. Jeg regner med at du har vært på audition. Hvis du er flink kan du regne med at du vil komme inn.

Noe mer du lurer på?

Bare spør

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest batteri

Det spørs jo hvor i landet du har søkt. Jeg gikk på St. Svithun i Stavanger, og det var dritt. Men jeg gikk på musikk, så du skal være glad for at du ikke har søkt der. Men jeg kan berolige deg med at på de fleste er den linja bra og de fleste skryter av den. Bare vær glad om du ikke har søkt St. Svithun!!!

Jeg hadde en 4`er, og resten 5`ere, og jeg kom inn, men jeg tror folk som hadde "dårligere" snitt enn det også kom inn.

Lykke til!

????5,1 i snitt+ måte dere ha det?herreg....!glad jeg ikke bor der!her (sandnes) var det 4,3 for å komme inn i fjor...etter hva dere skriveer tviler jeg litt på at jeg kommer inn.har hørt mye bra om det, men har ikke tenkt så mye over det med skader og sånt. har ikke vært på noen audition, det har heller ikke veninna mi som også har søkt der.men viss vi ønsket kunne vi komme for å få ekstra poeng eller hva det var....

huff dette var ikke så gøy å høre.kommer vel ikke inn da.og om jeg kommer inn, blir det vel bare mye stress og press og sånt...neeeiiiii!!!!!:( sånt er bare typisk meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest batteri

Det spørs jo hvor i landet du har søkt. Jeg gikk på St. Svithun i Stavanger, og det var dritt. Men jeg gikk på musikk, så du skal være glad for at du ikke har søkt der. Men jeg kan berolige deg med at på de fleste er den linja bra og de fleste skryter av den. Bare vær glad om du ikke har søkt St. Svithun!!!

Jeg hadde en 4`er, og resten 5`ere, og jeg kom inn, men jeg tror folk som hadde "dårligere" snitt enn det også kom inn.

Lykke til!

..hva var snittet for å komme inn der?tror jeg har søkt på både gandal og svithun...!er svithun dårlig det da?huff&hufff&huff...hvordan da liksom??danselinja også?hvordan er miljøet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

????5,1 i snitt+ måte dere ha det?herreg....!glad jeg ikke bor der!her (sandnes) var det 4,3 for å komme inn i fjor...etter hva dere skriveer tviler jeg litt på at jeg kommer inn.har hørt mye bra om det, men har ikke tenkt så mye over det med skader og sånt. har ikke vært på noen audition, det har heller ikke veninna mi som også har søkt der.men viss vi ønsket kunne vi komme for å få ekstra poeng eller hva det var....

huff dette var ikke så gøy å høre.kommer vel ikke inn da.og om jeg kommer inn, blir det vel bare mye stress og press og sånt...neeeiiiii!!!!!:( sånt er bare typisk meg da.

Hei=)

Det var på ingen måte meningen å skremme deg. Hvis snittet i fjor lå på 4,3 tror jeg det vil holde seg omtrent der. Grunnen til at det er så høyt snitt her, er at det er rundt 150 søkere årlig til 60 plasser (30 musikk, 15 drama og 15 dans). Så lenge den auditionen ikke var obligatorisk har du sikkert gode sjanser for å komme inn likevel. Når du velger videregående studieretning er det viktig at du velger noe du liker og som interesserer deg. Er det dans, er danselinjen riktig for deg. De skadene som forekommer er først og fremst belastningsskader som det er mulig å forbygge ved hjelp av god oppvarming, uttøying og gode sko. Jeg mente ikke blodige alvorlige skader... Jeg vet at de har det veldig gøy på mdd, og jeg angrer veldig på at jeg begynte på allmenn i stedet. Jeg håper virkelig du kommer inn. Fortell hvordan det går, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snittet for å konmme inn på MDD på Ringerike var ifjor 5,7, men det er jo forskjellig fra sted til sted. Halvparten av de som taes inn, kommer inn på grunnlag av audition. Har du vært på det?

Det første året har musikk, dans og drama felles undervisning. Vi hadde to timer dans, to timer drama, en time hørelære og en time musikkhistorie, samt endel ensemblespill der dans og drama-folka også var med (de sang eller spilte rytmer).

Det er utrolig gøy å gå MDD, og det er masse spennende og forskjellige mennesker.

Det er en god del slit og man må jo øve en del hvis man ikke kan masse fra før. Mange surfer lett igjennom også :o)

MDD er ikke en linje for de som vil slappe av!

Lykke til da! Håper du kommer inn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...