Gå til innhold

Amming og proteser


Gjest Silikitt

Anbefalte innlegg

Gjest Silikitt

Jeg fikk en gutt høsten 2000. Jeg ønsket å amme så lenge som mulig, og ammet han i underkant av ett år. Da var han ikke interessert mer og vi hadde også slitt med biting i puppen i mange måneder. Neste barn har jeg lyst til å amme enda lenger, hvis alt går greit.

Men nå har noen nye tanker dukket opp i hodet mitt. Jeg har alltid hatt små bryster. Det er ikke noe jeg innbiller meg, slik mange jenter gjør; A-cup, som er det minste man får i vanlige butikker, er nå for stor for meg. Før jeg fikk barn brukte jeg det, men også da slet jeg med å finne BH som passet meg. Ellers har jeg aldri brydd meg om at jeg har hatt små bryster. Den ene puppen min er enda mindre enn den andre! Det er altå et rent praktisk problem.

Jeg har vært helt i mot silikon, og sagt at jeg aldri kom til å gjøre et slikt inngrep! Jeg mener at man heller må endre idealet, selv om det er en lang vei å gå...

Etter å ha prøvd en del BH'er i det siste, har jeg blitt så fortvilet. Jeg ønsker bare å kunne kjøpe meg noe fint undertøy! Nå har jeg to svarte og to hvite BH. Jeg ønsker ikke store bryster; en A-cup eller en liten B-cup holder lenge for meg! Derfor har jeg kommet på tanken om silikon/saltvann, selv om jeg ikke liker det! Men som sagt betyr ammingen utrolig mye for meg, og jeg savner så veldig disse stundene med gutten min. Hvordan er det med amming og proteser? Hvis det er den minste usikkerhet i forhold til om det går eller ikke, så slår jeg hele tanken fra meg. Som sagt kommer jeg evt til å ha så små innlegg at man ikke vil se noen stor forskjell.

Håper på et svar, så jeg evt slipper å tenke mer på dette...

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vent til etterpå

Jeg ville uansett ventet til etter du har fått og ammet nestemann. Noen ammer helt greit med proteser, andre får problemer. Men resultatet vil bli mye penere hvis du venter til du er ferdig for godt med graviditet og amming, fordi brystene vil forandre seg i løpet av sen slik periode, og jeg har sett flere som etter svangerskap har måttet fikse på de nye puppene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silikitt

Jeg ville uansett ventet til etter du har fått og ammet nestemann. Noen ammer helt greit med proteser, andre får problemer. Men resultatet vil bli mye penere hvis du venter til du er ferdig for godt med graviditet og amming, fordi brystene vil forandre seg i løpet av sen slik periode, og jeg har sett flere som etter svangerskap har måttet fikse på de nye puppene sine.

Jammen jeg vil ikke gjøre det for å få penere pupper, bare en BH som passer!! Jeg synes uansett ikke silikonpupper er så fine, og jeg har ikke tenkt å vise dem fram til noen. Vil jo ikke at folk skal vite at jeg har det; mest fordi jeg har vært sånn i mot det selv.....Har aldri solt meg toppløs og gjør det i alle fall ikke med silikon. De skal pakkes inn i en Bh som ikke skal være romslig selv om det er minste størrelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er flere som får problemer grunnet nedsatt følelse i brystknoppen og skadede melkeganger. Dette gjør at de det gjelder har minsket utdrivningsrefleks og lettere for å få tilstoppede melkeganger.

Det blir veldig ofte lite pene silikonbryster etter nok en graviditet og amming. Kanskje må du igjennom enda en operasjon.Hvis du ønsker å gjøre dette vil jeg anbefale deg å vente rundt 3 år etter garantert siste barn.

3 år fordi jeg kjenner kvinner som har ammet 4-5 unger, som ikke eide pupper i det hele tatt etterpå, men som etter 3-4 år fylte c-cup. En av dem brukte faktisk 6 år på å komme tilbake til normalen, men hun gjorde altså det. Hun hadde jo blitt den bomba dersom hun i tillegg hadde hatt silikon :-)

Uansett; kjøp en bh,a-cup med silikoninnlegg. Push-up dersom dette fungerer for deg.De fleste har lommer slik at du kan bygge opp den ene med puter slik at de blir like store. Du føler deg garantert bedre, ser bedre ut og betaler fint lite både økonomisk og helsemessig for deg og dine fremtidige barn.

Men hvis du fremdeles er misfornøyd senere i livet .. Det er når man er 40 livet begynner, nemlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er flere som får problemer grunnet nedsatt følelse i brystknoppen og skadede melkeganger. Dette gjør at de det gjelder har minsket utdrivningsrefleks og lettere for å få tilstoppede melkeganger.

Det blir veldig ofte lite pene silikonbryster etter nok en graviditet og amming. Kanskje må du igjennom enda en operasjon.Hvis du ønsker å gjøre dette vil jeg anbefale deg å vente rundt 3 år etter garantert siste barn.

3 år fordi jeg kjenner kvinner som har ammet 4-5 unger, som ikke eide pupper i det hele tatt etterpå, men som etter 3-4 år fylte c-cup. En av dem brukte faktisk 6 år på å komme tilbake til normalen, men hun gjorde altså det. Hun hadde jo blitt den bomba dersom hun i tillegg hadde hatt silikon :-)

Uansett; kjøp en bh,a-cup med silikoninnlegg. Push-up dersom dette fungerer for deg.De fleste har lommer slik at du kan bygge opp den ene med puter slik at de blir like store. Du føler deg garantert bedre, ser bedre ut og betaler fint lite både økonomisk og helsemessig for deg og dine fremtidige barn.

Men hvis du fremdeles er misfornøyd senere i livet .. Det er når man er 40 livet begynner, nemlig !

Selv passer jeg ikke de fleste a-cups. De er for små.

Men vatterte a-cups og push-up med silikoninnlegg fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...