Gå til innhold

brød i Colombia


Gjest eno

Anbefalte innlegg

Litt av en merkelig tittel....... Men, vi skal snart reise til Colombia, HURRA, og må planlegge litt, da min mann har litt ugrei mage.. Har de grovt brød der borte, eller er det bare loff? Er det eventuelt greit å ta med noe volkorn-brot i kofferten??? Vi skal bo på Halifax og Casablanca. Folk vi har vært i kontakt med har skrytt veldig av maten på Halifax, så vi ser fram til det.

Ha en fin sommer alle sammen, skal krysse fingre for mange tildelinger.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke hjelpe deg med brødene, men det var så koselig at flere var på DOL på denne tiden av døgnet...... Ville bare ønske dere god tur....og lykke til...både med barn og mager.... Alt går sikkert kjempebra! Kan nesten ikke vente til det blir vår tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i Colombia (snart 2 år siden), fikk vi servert fint brød/loff. Tror vi fikk servert grovt brød kun 1 gang under vårt opphold på 4 uker. Jeg vil anbefale dere å ta med noe grovt (knekkebrød, skorpor ol), magen blir litt rar etter 4 uker med bare fin brød/loff.

Ved neste hentereise skal det være med knekkebrød ol. Greit å gi magen noe å jobbe med.

Dere kommer i alle fall til et spennende land. Masse fine folk og mye fin kultur. Gleder meg allerede til neste gang vi skal nedover.

Lykke til på reisen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!! Så vidundelig at dere har fått en sønn!!! Kan tenke meg at dere svever nå, ja -- samtidig som det må være tonnevis av praktiske ting som får tiden til å fly..... Tenker på dere :)

Og takk for sist. Vår hjemme PC har vært nede i to uker, så jeg har ikke fått holdt kontakt den veien. Men nå rekker dere vel hjem til neste Bærums-treff!?!? Sender massevis av klemmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eno

Igjen gratulerer med gutten!

Vi fikk tak i grovbrød på supermarkedet, men når vi spiste på hotellet var det bare fint brød eller loff. Det var gjerne ristet!

Nå når vi skal reise skal vi ha med oss knekkebrød!

Lykke til videre med pakkingen og forberedelsene til Turen!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!!! Så vidundelig at dere har fått en sønn!!! Kan tenke meg at dere svever nå, ja -- samtidig som det må være tonnevis av praktiske ting som får tiden til å fly..... Tenker på dere :)

Og takk for sist. Vår hjemme PC har vært nede i to uker, så jeg har ikke fått holdt kontakt den veien. Men nå rekker dere vel hjem til neste Bærums-treff!?!? Sender massevis av klemmer!!!

Hei, og takk for sist. Det var kjempehyggelig initiativ. Gleder meg allerede masse til neste treff.

Vi har nesten ikke vært i kontakt med gulvet i en uke nå, bare svever av lykke og spenning. Han er bare to mndr og en uke gammel.....sukk. Sendt deg mail med bilde, men dersom du ikke er online hjemme, hjelper jo det lite.

Håper dere får en flott sommer her hjemme, så snakkes vi på sensommeren.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei eno

Igjen gratulerer med gutten!

Vi fikk tak i grovbrød på supermarkedet, men når vi spiste på hotellet var det bare fint brød eller loff. Det var gjerne ristet!

Nå når vi skal reise skal vi ha med oss knekkebrød!

Lykke til videre med pakkingen og forberedelsene til Turen!!!

Hilsen

takk for svaret, vi sees sikkert på neste treff, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svaret, vi sees sikkert på neste treff, eller???

Ja, vi kommer nok på neste treff.

Dere regner vel med å være hjemme til det dere også!!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med gutten!

Når dere bor på Halifax kan dere kjøpe grovt brød på nærbutikken der. På hotellet er maten god, men det serveres loff eller veldig fint grovt brød. Ligner ikke på det grovbrødet vi spiser her hjemme. Jeg vil anbefale at dere tar med knekkebrød hjemmefra og sper på med grovbrød fra den lokale butikken.

Frokosten er litt 'mager' ift det vi er vant til i Norge; loff, cornflakes, syltetøy (veldig søtt!) og egg. Vi spedde på med leverpostei og salami hjemmefra samt ost og kjøttpålegg fra nærbutikken. Du får forresten kjøpt noe som ligner veldig på leverspostei der nede, tror den var dansk eller kanskje nederlandsk?

Ellers er det jo overflod av deilige frukter!

Det er ganske lang tid mellom måltidene, så det lønner seg å spise litt mer til frokost enn bare toast.

Et lite tips ift handling av matvarer der nede; den lokale colombianske maten er billigst. Importerte merker, dvs de merkene vi er vante til her hjemme (amerikanske eller europeiske) er ganske dyre. Ex. kjøp heller den lokale kjeksen enn den dyre importerte.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...