Gå til innhold

Melk - klær og kurs på RIMI


Gjest ViTo

Anbefalte innlegg

Hei. Gutten vi skal hente (8 mndr i morra) er vant til å drikke melkeerstatning. Jeg vil ha med noen pakker nedover til Filippinene slik at jeg har litt på lager til jeg får kjøpt den sorten han er vant til å drikke. Tror dere dne sorten han drikker der er for melkeallergi (ettersom mange i Asia ikke tåler melk)? Lurte på om det er standard der?

Pleier dere å bruke spesial melkepulver - iallefall fra starten? Hvor fås det kjøpt? Apotek? Hvor lenge har man av en pakke til en 8 måneder gammel krabat?

I går var jeg og kjøpte min førtst pakke bleier bare for å kjenne hvordan det føltes. Det var jo en hel vitenskap! LITT mye å velge imellom.. Så så fortapt ut at en trebarnsmor kom ilende til og så fikk jeg kurs. Hun lurte nok på hvordan jeg kunne være så BLÅST og samtidig skulle ha bleier til en på 8-9 mndr som åpenbart var min...men hun var høflig nok til ikke å kommentere det...

Fikk også kurs i grøt, flasker, barnemat på glass og våtservietter - så nå er jeg snart fullbefaren :-)

Har også shoppet litt klær. Kjøper til 1 år (str 80) - det skal da ikke bli for LITE? Hva slags størrelser har dere hatt med til så små?

Ellers vil jeg gratulere alle som har kommet videre i prosessen i det siste. Selv om tiden kan virke UOVERKOMMELIG - så SKJER det faktisk!!!

Ha det fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He, he... takk for forhåndsvarslinga om shoppe-problemer. Dette har jeg ikke tenkt på, men synes at jeg ser meg selv i butikken, like forvirra som en nysluppen fjert i en kurvstol, og uten noen formening om hva jeg egentlig skal ha!!

Jeg som til og med har vanskeligheter med å bestemme meg for hva jeg skal ha til middag innimellom... blir bare gående mellom hyllene uten mål og mening for å se om noen gode ideer dukker opp! Jeg tror jeg må ordne meg et kurs hos noen som har erfaring på dette området!! :o) Lykke til videre, hilser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du fikk hjelp i butikken. Du blir snart "dreven" selv i å shoppe både klær, bleier og mat.

God tur for å hente den lille. :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kina-venter

Er det ikke deilig å kunne handle inn slike hverdagslige ting (selv om det er svært forvirrende i starten)? Jeg har en veninne med en datter på akkurat samme alder som vår jente, så jeg brukte henne for det hun var verdt da vi forberedte oss på reisen.

Men over til melkeerstatning. Vi kjøpte med oss en melkeerstatning fra apoteket, svindyr, som kunne drikkes av alle med melkeintoleranse/allergi og soyaallergi. Den ville hun selvfølgelig ikke ha, og det er jo ikke rart så vondt som den smakte. Gikk over til ren kumelk mens vi var i Kina, og til Nan melkeerstatning da vi kom hjem. Ingen melkeproblemer her,og ingen av de asiatiske adopterte jeg kjenner har melkeallergi. Tror faktiske ikke det er så mange asiatiske barn som har melkeallergi, men at dette utvikles av voksne dersom de bruker lite melk etter spebarnsstadiet.

Er det mange her på DOL som har adoptivbarn med melkeallergi? En uhøytidelig rundspørring på de amerikanske Kina-adopsjonssidene fant ikke frem til noen adoptivbarn med melkeintoleranse, men èn visste om to skandinavere som hadde det!!?

Jeg ville ha tatt med vanlig Nan melkeerstatning, og heller hatt bryderiet med å finne et alternativ der nede HVIS det skulle vise seg å være et problem. Det er ihvertfall det jeg vil gjøre hvis vi skal på tur igjen....

Tulla prater, ler og turner fremdeles i senga, og nå er det snart en time siden jeg la henne ned. Det er ikke alltid like lett å få sove, når det er så mye å finne på. Jeg får gå og ta henne opp.

Lykke til med forberedelsene, og god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...