Gå til innhold

Adopsjon


ista

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på flere barn jeg... Jeg har to som kom hit på den, for meg, enkleste måten. Samtidig som nummer to kom steriliserte jeg meg på grunn av at jeg har MS og skulle begynne på medisiner (hvem har sagt man skal tro på leger). Men jeg er for frisk - og halleluja til det - for å bruke medisiner - men jeg angrer på steriliseringen. Adopsjon har alltid vært i tankene mine - helt siden barneskolen da en av favoritt lærerene mine adopterte en liten jente fra Kina. Nå er minstejenta vår 2 år, eldstejenta vår (som min mann har adoptert fra hennes biologiske far) er 6 år. Det er 4 år siden jeg sist var innlagt pga MSen.

Vi er 31 og 29 så vi har jo tiden forann oss - stabile jobber begge to og trives her vi bor... Jeg drømmer ofte at jeg er gravid - men etter at jeg leste thaimor sine internett sider (fra ende til annen) har jeg begynt å drømme om lange reiser og nydelige små barn. Jeg har en venninne som har en datter fra Korea og venter sin andre snart.

Er det noen der ute som har hatt oddsene mot seg og kommet i mål? Som vil fortelle litt om prosessen? Er det noen som tross sykdom har fått adoptere?

Jeg har så mange spørsmål... Men jeg føler at vi har nok ressurser inni oss til å bli trebarnsforeldre, selv om ventetiden blir lang...

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei ista!

Så spennende at dere tenker på adopsjon! Det er en fantastisk måte å bli foreldre på. Vi er så heldige å ha fått to Gudegaver fra India. Har selv en kronisk sykdom, men har blitt godkjent to ganger på tross av det. Første gang krevde de endel ekstra dokumentasjon ang. helsetilstanden, mens andre gang kom godkjenningen uten problemer.

Du kan lese om våre adopsjoner også hvis du har lyst, her er linken: http://home.online.no/~tk-solhe/Adoption/default.htm :-) Er det ellers noe du lurer på eller har lyst til å diskutere, er du velkommen til å maile meg på [email protected] !

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...