Gå til innhold

Noen som vet hva dette betyr?


Gørild

Anbefalte innlegg

Gutten min på 14 har visst fått diagnosen ADD.

Vi har vært på nevropsykologisk senter og testet der.

Og konklusjonen var en underliggende dysfunksjon som medfører reguleringsvansker forenelig med ADD.

Og dette kan være arvelig eller oppstått under fødsel.

I den forbindelse fant jeg fram mine gammle svangerskapsjournal og kopi av den medisinske registrering av fødselen.

Jeg tar alltid vare på en kopi av samtlige.

Og siden han ble født for tidlig og hadde respirasjons problemer etter fødselen,tenkte jeg at det hadde vært greit å gå gjennom disse papirene,itilfelle det var noe der som kunne være nyttig å få med seg.

Og apgarscoren var 7 ,5 minutter etter fødselen.

Og så har det blitt krysset på ja under tegn til anomali,skade eller sykdom,men strek under anomali.

Hva betyr anomali?

Det er også fyllt ut diagnose.770.6 og det står noe utydelig,transistorisk et eller annet helt uleselig.

Noen som kan hjelpe?

Vi skal til videre utredning på BUP,og det har blitt nevnt mulig medisinering med ritalin? (tror jeg)

Så oppmerksomhets forstyrrelsen var ADD,viste ikke at det var det samme.

Men etter møte og gjennomgåing av nevropsyk.undersøkelsen på PPT var ganske god.

Noen som har noen gode råd å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slo opp i leksikon hvor det kun stod: Er en avvikelse fra en regel , uregelmessighet.

Avvik fra normalverdier , f,eks temperatur.

Mere kan jeg desverre ikke si , annet enn at premature har en størr mulighet for å få slike diagnoser.

Hilsen mamma til ei med AD/HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anomali betyr avvik eller noe som er unormalt eller feil.

Takker for svar.:0)

Så da kan det jo hende at det er under fødsel at dette oppsto?

Jeg får nok vente til neste runde med tester for å få litt mere svar tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...