Gå til innhold

Behandlingstid i BUFA


fugl

Anbefalte innlegg

Da sosialrapporten og våre papirer ble sendt til SUAK/BUFA, hadde vi selfølgelig rota litt, slik at det manglet noe...:-/ Det jeg lurer på da, er om den datoen for registrering som står på vårt brev fortsatt er gyldig, eller om vi må beregne lengre behandlingstid?? (f.eks. fra datoen de siste papirer ble innsendt?) Noen som andre som har opplevd dette? Det er jo "bare" snakk om et par uker forskjell...

Uansett er bare halve behandlingstiden gått, men man tenker jo stadig på det!!!

Ellers gratulerer til alle som har fått tildeling og godkjenning:-)!!! Særlig til ViTo, siden dere har samme land som oss,lykke til med alt!!! Håper du skriver litt om hvordan det går framover;-)

Hvor lang tid tok det forresten fra dere kom på ML på Filippinene til tildeling?

klem fra en rotekopp,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at papirene våre var sendt og registrert i BUFA (den gang SUAK), så viste det seg at vi hadde sendt med feil type politiattest. Vi lurte den gang også på om saken vår ville komme "bakerst i køen". Det viste seg at det ikke spilte noen rolle om vi etter sendte riktige attester. Når søknaden først er registrert i BUFA så har den fått sin plass i køsystemet der. Så jeg tror ikke du behøver å bekymre deg over å havne "bakerst i køen igjen". Lykke til videre i prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Du trenger ikke bekymre deg. Du beholder plassen i køen pga saksnummeret søknaden din har gått. Min rapport gikk fram og tilbake veldig mange ganger som jeg har forstått(uerfaren saksbehandler på mitt sos.kont.), og når 4 mnd var gått fikk jeg melding om at den var kommet i retur nok en gang pga utilstrekkelig utfylling.Så da hadde BUFA tenkt å behandle søknaden, men syntes innholdet var for generelt så vi måtte skrive ny. Da trodde jeg virkelig at ventetiden kom til å bli laaaang. Men 2 uker etter at den nye rapporten ble sendt fikk vi ny beskjed. Da krevde BUFA tilleggsrapport(jeg er enslig) 4 dager etter at sosialkontoret sendte tilleggsrapporten hadde BUFA gitt forhåndssamtykke som jeg mottok i går.

1 mnd på "overtid" fikk jeg altså forhåndssamtykke, og det selv om både ny rapport og tilleggsrapport ble ordnet etter at sakbehandlingstiden BUFA antydet i starten var oppbrukt.Så det virker som om at hvis det er mangler i rapporten når den behandles, så får heller ikke dette nevneverdig betydning for behandlingstiden. Det gjorde ikke det i mitt tilfelle iallefall. Jeg fryktet mye lenger behandlingstid jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...