Gå til innhold

Hvordan øke melkeproduksjonen?


Gjest Aloa

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 8 uker. Jeg hadde keisersnitt med store komplikasjoner, og har derfor vært i dårlig form helt til nå. Melkeproduksjonen har vært dårlig, kanskje blant annet fordi hun ikke ble lagt til brystet før hun var to døgn gammel.

Jeg ammer nå før hvert måltid (5 ganger), men ikke på natta. Hun sover fra midnatt til rundt halv sju. Hun får suge så lenge hun vil av begge bryst. Eterpå får hun flaske med erstatning. Hun trenger nesten 180 ml for å bli mett, og det tyder jo på at det ikke er så mye morsmelk hun får i seg. Jeg klarer da heller ikke å pumpe ut mer enn maks 50 ml tilsammen fra begge bryst.

Spørsmålet mitt er kort og godt: hvordan kan jeg øke produksjonen slik at hun kan få mer morsmelk og mindre erstatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at hun fortsatt vi suge av brystet, da !!!!

For å øke produksjonen bør du amme ofte. Hver 2 time må du nok regne med noen dager. Nattamming er det som stimulerer produksjonen mest, så det er kanskje en ide å la henne amme på natten også.

Du må nok belage deg på noen aktive døgn, der du reduserer bruken av erstatning for å få henne til å suge oftere av deg. Kanskje du har en helsesøster eller noen fra ammehjelpen som kan hjelpe deg med informasjon og støtte ????

Lykke til, da !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pathos

Som nimmi sier, du må amme ofte. Ikke gi så mye tillegg, legg henne heller til brystet så ofte hun vil. Dvs. tilby brystet hver gang hun gråter og det ikke er bæsj i bleien.

Dette betyr noen døgn med puppen ute hele dagen og natta! Det er veldig viktig å amme på natta for da skjønner kroppen virkelig at det er noen som trenger mer mat!

Har du noen som kan være hjemme hos deg og f.eks. lage mat og ta litt husarbeid i et par dager hadde det vært det beste. Du og babyen skal helst bare kose og spise.

Dvs. du også må spise og drikke. Havresuppe eller havrevelling er kjempefin kost for ammende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aurorawilhelmine

Drikk masse! Dette gjør at kroppen også har mer væske å lage melk av. Nå i varmen er det lett å bli uttørret. Merket selv at melkeproduksjonen min dalte hvis jeg slurvet med drikkingen en dag. Ha foreksempel en halvannen liters flaske med tynn saft/vann, ved siden av deg hele tiden og drikk minimum 3 liter per dag helst 4 1/2l. Eller følg de rådene du har fått av Pathos og nimmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...